یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید کمال موسوی امام جمعه ایذه

حوزه/ دشمنان به ویژه غربی ها از وحدت و همگرایی عمومی ملت ایران رنج می برند و آن را سدی در برابرنقشه های تفرقه انگیزانه خود می دانند و بارها درصدد کمرنگ کردن آن برآمده اند، اما همدلی مردم آنها را ناکام گذاشته است.

حجت الاسلام سید کمال موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، نماز جمعه را از مهمترین  شئونات حکومتی در جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: همان طور که در صدر اسلام مساجد و فضای نماز جمعه و جماعت به عنوان مهمترین پایگاه ترویج دهنده فکر، فرهنگ و معنویت به مردم بودند، امروزه نیز تریبون نماز جمعه نقش مهمی در بصیرت بخشی به جامعه دارد.

وی، نماز جمعه را حلقه وصل مردم و مسئولان دانست و گفت: امام جمعه زبان گویای مردم است که مطالبات آنان از مسئولان را بیان می کند و از سوی دیگر نیز عملکرد حاکمان جامعه را برای مردم تبیین می کند تا درک متقابلی در میان مردم و مسئولان نسبت به حقایق جامعه ایجاد شود.

امام جمعه ایذه، با اشاره به جهت دهی و تاثیر ویژه نماز جمعه در جامعه، ابراز داشت: نماز جمعه از اصلی ترین و مهمترین پایگاه های فکری در ایجاد حرکت های مردمی در طول تاریخ انقلاب بوده و در موارد بحرانی همچون دفاع مقدس نیز نماز جمعه بود که جهت گیری فعالیت های مردمی را شکل می داد.

حجت الاسلام موسوی تبار، روشنگری، وحدت و همگرایی مردم را از مهمترین شاخصه های نماز جمعه عنوان کرد و افزود: دشمنان به ویژه غربی ها از وحدت و همگرایی عمومی ملت ایران رنج می برند و آن را سدی در برابرنقشه های تفرقه انگیزانه خود می دانند و بارها درصدد کمرنگ کردن آن برآمده اند، اما همدلی مردم آنها را ناکام گذاشته است.

وی در پایان، نماز جمعه را از مهمترین دستاوردهای انقلاب خواند و اظهار داشت: پس از انقلاب، اقدام هوشمندانه امام خمینی در راه اندازی نماز جمعه عامل مهمی در ارتقای بصیرت عمومی جامعه بوده و حرکت انقلاب به همین واسطه شتابان شد و دو عامل منفی تفرقه و بی بصیرتی که دستاویز اصلی استکبار در دشمنی با ملت ایران است را در جامعه کمرنگ کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha