پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله عباسعلی صادقی

حوزه/ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آل کاظمی با تحقیق و پژوهش‌های بسیار و تالیف ده‌ها کتاب، توانست منشا خدمات ارزنده ای به جامعه حوزوی و علمی باشد.

آیت الله شیخ عباسعلی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تسلیت درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی آل کاظمی، گفت: این عالم فرزانه با تحقیق و پژوهش‌های بسیار، توانست منشا خدمات ارزنده ای به جامعه حوزوی و علمی باشد.

تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد ادامه داد: مرحوم کاظمی با حضور خالصانه در دوران انقلاب و فعالیت های شجاعانه و مبارزه با رژیم طاغوت، ماموریت های خود را به نحو احسن انجام داد و پیام های امام(ره) را در دوران خفقان ستمشاهی به مردم انقلابی می‌رساند.

وی با اشاره به فضای خانوادگی و تربیت این استاد فقید، ابراز داشت: مرحوم آل کاظمی فرزند آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی موموندی(ره) از مفاخر حوزه و لرستان بودند که تحت تربیت پدر بزرگوار خود، توانست عالمی فرزانه، محقق، فاضل و پژوهشگری توانا شود و با تالیف ده ها کتاب در موضوعات مختلف، رسالت تبلیغی خود را انجام دهد.

آیت الله صادقی با اشاره به این که این استاد حکیم در سال های حضور خود در خرم آباد در کلاس‌های درس مرحوم آیت الله کمالوند(ره)، در مدرسه علمیه کمالیه شرکت می کرد، بیان داشت: این استاد فقید در طول عمر پر برکت خود علاوه بر تدریس و تربیت طلاب، به امور پژوهشی و تحقیقاتی تیز اهتمام و توجه ویژه ای داشت.

وی با اشاره به این که مرحوم آل کاظمی، ۱۵سال با حکم امام خمینی(ره) امام جمعه پاکدشت بود و علاوه بر آن در حوزه علمیه و همچنین مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی نیز فعال بود، اظهار داشت: این عالم فقید در دو دوره نمایندگی مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و دیگر سنگرهای خدمت به نظام اسلامی، با تلاش های وافر، در راستای احقاق حقوق مردم خدمات گرانبهایی را در زمینه های مختلف به یادگار گذاشت.

تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که عالمان دینی علاوه بر تبلیغ و تبیین معارف اسلامی، نقس بسزایی در سنگرهای سیاسی، علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی دارند، گفت: باید با اطلاع رسانی از فعالیت ها و خدمات این بزرگواران، آنها را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha