جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم التفاتی - مدرسه حضرت زينب(س) مشهد

مسئول پژوهش مدرسه علميه حضرت زينب( س) مشهد گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری الگوي كاملي از مديريت اسلامي و كارآمد هستند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد،خانم التفاتي، مسئول پژوهش مدرسه علميه حضرت زينب( س) مشهد، در حاشيه اجلاس مديران و مسئولان مدارس علميه خواهران استان هاي خراسان، با بيان اين كه مديريت اسلامي، تدبير امور و رهبري وظايف، بر اساس آموزه هاي ارزشمند دين مبين اسلام است، اظهارداشت: اولين اصل در مديريت، برنامه ريزي است.

وي در تشريح مديريت  به عنوان الگوهای برجسته مدیریت کارآمد و منطبق بر موازین اسلامی در عصر حاضر با اشاره به مديريت  امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري ، بيان كرد: مديريت كارآمد، مديريتي پويا است كه به واسطه منشاء اثر بخش بودن، منجر به تاثير پذيري در جامعه مي شود، همانند رهبران بزرگ انقلاب اسلامي ايران، كه الگوي كاملي از مديريت اسلامي و كارامد مي باشند.

مسئول پژوهش مدرسه علميه حضرت زينب( س) مشهد، با بيان اين كه مديريت در حوزه علميه امري اساسي و دقيق است، تاكيد كرد: مديريت در حوزه علميه مي بايست با درايتي برخاسته از شناخت و آشنايي به شرايط و اوضاع جامعه اعمال گردد.

وي با اشاره به مديران حوزه هاي علميه به عنوان رهبران حساس ترين نهادهاي جامعه، خاطر نشان كرد: اين مديران، مي بايست با بهره گيري از دانش مديريت و آراستگي به زيور اخلاق و معنويت و با تدبير امور حوزه ها، بكوشند طلابي آشنا به رسالت ها و دغدغه مند تربيت نمايند.

خانم التفاتي، مديريتي كه بدون توجه به پيش نيازها و بدون تنظيم برنامه اعمال گردد را از آفات مديريت غير برنامه ريزي مطرح كرد و گفت: مديريت بدون برنامه ريزي موجب هدر رفت نيروي انساني و سرمايه خواهد شد و مانع گام هاي موثر در مسير پيشبرد اهداف كلان مي شود.

به گفته وی، اولويت سنجي در اجراي برنامه ها و مديريت زمان، مي تواند يك مدير موفق اسلامي را در راستاي برنامه ريزي كارآمد، ياري بخشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha