یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد جواد نوروزی - موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ عضو هئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: با توجه به منویات امام (ره)و رهبری نیاز است تا رفتارمان را طبق این فرمایشات تطبیق داده و مذاکرات هسته ای نیز باید چنین باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد جواد نوروزی در همایش «شاخص های مذاکره ایده آل از منظر امام(ره) و رهبری» که عصر امروز در موسسه  آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)قم  برگزار شد، با توجه به مهم بودن مذاکره در عرصه سیاست خارجی گفت: بدون تردید مذاکرات رفتاری در سیاست خارجی است و همه رفتارها و سیاست های ما در عرصه داخلی و خارجی بایستی براساس خطوط ترسیم شده از سوی اسناد بالادستی مانند قرآن کریم، قانوان اساسی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشد.

وی گفت: با توجه به منویات امام و رهبری نیاز است تا رفتارمان را طبق این فرمایشات تطبیق داده و مذاکرات هسته ای نیز باید چنین باشد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: می توان مذاکرات هسته ای را به مثابه رفتار در عرصه سیاست خارجی در اندیشه رهبری  دید.

 وی  ادامه داد: گفتمان جاهلیت تغییر رفتار خطوط برای نیل به این اهدف است، راهبردهای متعددی در طی انقلاب داشته و گفتمان نوین اسلامی هدفش گسترش انقلاب، صدور آن و مبارزه با ظلم و جهالت مدرن در عرصه جهانی است که براساس این رهیافت  تقابل این دو گفتمان تقابلی اساسی است.

حجت الاسلام نوروزی با توجه به تقابل دو گفتمان نوین اسلامی و جاهلیت مدرن به فرمایشی از رهبر انقلاب تاکیدکرد و گفت: چشمان تيزبين ملتها قادر به تشخيص اين دو گفتمان و شناخت حرکت منافقانه و رياکارانه گفتمان جاهليت، تحت پوشش الفاظي همچون «حقوق بشر» و «عدم خشونت»، است و امکان آشتي و نزديکي اين دوگفتمان به يکديگر هيچگاه وجود نخواهد داشت؛ زيرا يک گفتمان قائل به ظلم و ستيزه گري با ملت ها است، درحالي‌که گفتمان ديگر، قائل به حمايت از مظلومان و مقابله با ظالمان است.

وی همچنین در تحلیل گفتمان جهالت به سخنان «فریدمن» اشاره کرد و گفت: به نظر من با توافقی که اوباما با ایران در مسئله هسته ای انجام داده امکان تغییر در ایران فراهم می شود هر چند نمی شود این امر را پیش بینی کرد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) به راهبرد مقاومت اشاره کرد و گفت: راهبرد مقاومت راهبردی مهم است که با تاکتیک مقاومت سریع و آشکار که با نرمش قهرمانانه مایل است آغاز می شود.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما دو نگاه در ارتباط با مذاکرات هسته ای داریم؛ نگاه به بیرون و نگاه به درون که نگاه به درون تاکید بر استراتژی اقتصاد مقاومتی است و نگاه به بیرون نگاه ناکارآمد است.

خاطرنشان می شود در بخش دیگری از این  نشست  سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهشی خبرگزاری فارس نیز در سخنانی گفت: پیش از اینکه وارد چگونگی مذاکره شویم چرایی مذاکرات مهم است.

وی دو نگاه در عرصه بین الملل را برشمرد و افزود: یک نگاه نگاهی قرآنی و ولایی است و دیگری نگاهی انترناسیونالیستی است.

انتهای پیام/ 313/22

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha