پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور نخست وزیر اسلواکی در حرم رضوی

حوزه/ معاون نخست وزير و وزير دارايي اسلواكي در سفر به مشهد، از موزه هاي مركزي و فرش آستان قدس رضوي و همچنين صحن هاي تاريخي و رواق دارالحجه حرم مطهر رضوي بازديد كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، پيتر كژمير، معاون نخست وزير و وزير دارايي اسلواكي در حاشیه حضور در حرم مطهر رضوی گفت: اين مكان مقدس نشان دهنده گفتماني است كه تاريخ را به زمان معاصر گره زده و اين بسيار خارق العاده است كه اشياء و اجسامي با قدمت بيش از هزار سال در كنار مدرن‌ترين تجهيزات روز دنيا قرار دارند و همه در راستاي ميزباني از ميهمانان اين مكان مقدس به كار گرفته شده اند.

وي ادامه داد: من به تقدس اين مكان احترام مي‌گذارم و خوب مي دانم اين معماري زيبا، در افزايش معنويت در روحيه انسان ها تاثير به سزايي دارد.

 پيتر كژمير با اشاره به اين مطلب كه آثار باقي مانده از استادان ماهر و هنرمند اين مكان در طول تاريخ چشم هر بيننده اي را خيره مي‌كند، افزود: مشهد سرنوشت بسيار والايي داشته كه توانسته به اين تقدس دست يابد و به نظر من خداوند مشهد را بسيار دوست داشته و عنايت ويژه اي به اين شهر كرده است.

معاون نخست وزير كشور اسلواكي گفت: كشور ما نيز داراي قدمتي تاريخي با معماري خاص خودش مي باشد. هنر تاريخي  اين كشور در زمينه كريستال و آیينه كاري است و اين هنر در كشور ما قدمت  بسيار بالايي دارد. ما خوشحال مي شويم كه روزي بتوانيم از توليدات كريستال و آیينه هاي سنتي خودمان به اين مجموعه زيبا و روحاني اهدا كنيم.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، سيداحمدهاشم آبادي، سرپرست اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي نیز در میزبانی از اين هيئت بلندپايه اقتصادي به ارائه توضيحاتي در خصوص تاريخ و معماري حرم مطهر و اقدامات آستان قدس رضوي در زمينه هاي گوناگون پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha