شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/ همزمان با ولادت امام حسن عسكري(ع)، ۱۰۰ نفر از طلاب خواهرغیرایرانی از کشورهای آلمان، نيجريه، تركيه، آذربايجان، كانادا، ماداگاسكار، فرانسه، تانزانيا، پاکستان، هندوستان، كشمير، يمن و ... به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با ولادت امام حسن عسكري(ع)، 100 نفر از طلاب خواهرغیرایرانی جامعه الزهرا(س)، از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، كشمير، يمن، آلمان، نيجريه، تركيه، آذربايجان، كانادا، ماداگاسكار، فرانسه، رينيو، تانزانيا و ... به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و ضمن بهره مندی از فضای ملکوتی و معنوی بارگاه منور رضوی، از برنامه های فرهنگی که در رواق كوثر حرم مطهر تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.

برگزاری محافل سخنرانی، جلسات پرسش و پاسخ و آموزش، مسابقات فرهنگي، بيان احكام، برگزاري نماز جماعت، قرائت زیارت امام رضا(ع)، دعاي صباح و زیارت امين الله از جمله برنامه هاي طراحي شده براي اين گروه از زائران از سوي آستان قدس رضوي بود و طلاب غيرايراني استقبال خوبي از اين برنامه داشتند.

بازديد از موزه های قرآن، مركزی، هدایای مقام معظم رهبری، استاد فرشچیان و مركز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی از ديگر برنامه هاي اجرايي براي اين طلاب غیرایرانی جامعه الزهرا(س) بود.

بانوان طلبه جامعة الزهرا(س)، همچنين پس از بهره‌مندی از برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، از خوان پر برکت حضرت رضا(ع) در میهمان‌سرای حضرت ثامن الحجج(ع) متنعم شدند.

سيميه آراست، طلبه جامعه الزهرا(س) از كشور تركيه در حاشيه اين تشرف گفت: امام هشتم(ع) طبيب همه دردهاي ظاهري و باطني است.

وي با بيان اينكه مشهد به خاطر وجود بارگاه منور امام رضا(ع) از جايگاه خاصي برخوردار است كه اگر سفرهاي متعددي هم به اين شهر داشته باشيم، باز هم احساس خستگي نمي كنيم، افزود: من 9 ساله بودم كه به حرم رضوي مشرف شدم و در اين مكان مقدس محجبه شدم.

اين طلبه غیرایرانی تصريح كرد: حرم رضوي قطعه اي از بهشت است كه انسان وقتي وارد اين صحن و سراي نوراني مي شود، بهشتي شدن را در خودش احساس مي كند. 

آراست با بيان اينكه فرج امام زمان(عج) اولين خواسته من از امام رضا(ع) است، گفت: حرم مطهر امام هشتم(ع) مكان امني است كه زائر  با حضور در آن به آرامش روحي مي رسد.

برپایه این گزارش، اهدای بسته های فرهنگی و كارت تبليغاتي براي برقراري ارتباط با آستان قدس رضوي از ديگر خدماتی بود كه به اين گروه از زائران ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha