جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 369799
۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
فیلم اشراق

حوزه/ مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد(ص) میهمان ویژه مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم اشراق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم اشراق، کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص) میهمان ویژه اختتامیه سومین جشنواره فیلم اشراق خواهد شد.

مجید مجیدی که توانسته است با ساخت فیلم محمد(ص) که به زندگینامه پیامبر اکرم(ص) اختصاص دارد تحول خوبی در سینمای دینی کشور ایجاد کند، به عنوان میهمان ویژه در اختتامیه سومین جشنواره فیلم اشراق حضور پیدا کرده و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد کرد.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم اشراق هشتم بهمن ماه در تالار غدیر مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

کارگاه ویژگی فیلم نامه فیلم کوتاه داستانی و بلند برگزار شد

کارگاه تخصصی ویژگی فیلمنامه فیلم کوتاه داستانی با حضور مجید رضا بالا با حضور طلاب هنرمند و شرکت کنندگان در جشنواره  برگزار شد.

رضابالا در این نشست با بیان اینکه فیلم کوتاه دارای ویژگی های مختلفی است و به هر فیلمی که زمان کوتاهی دارد، فیلم کوتاه گفته نمی شود، اظهار کرد: البته طبق استاندارد فیلم هایی که کمتر از 25 دقیقه زمان دارند فیلم کوتاه گفته می شود.

وی با بیان اینکه از ویژگی های  مشترک فیلم داستانی کوتاه و بلند، تعلیق داستان است، افزود:تعلیق یکی از ویژگی هایی است که در تاتر، فیلم داستانی کوتاه و بلند دیده می شود.

عضو هیأت داوران سومین جشنواره فیلم اشراق با بیان اینکه در فیلم نامه نویسی از خلاف عادت استفاده می شود و این جزیی است که در فیلم کوتاه به وفور مشاهده می شود، بیان کرد: ما در فیلم کوتاه باید از موضوعاتی استفاده کنیم که جنبه درونی دارند، فیلم کوتاه فیلمی است که نتیجه گیری را با نشان دادن تصاویر خواهیم داشت.

لازم به ذکر است سومین جشنواره فیلم اشراق ششم و هفتم بهمن ماه در مجتمع سینمایی وتوس قم برگزار خواهد شد.

جشنواره اشراق فضای خوبی پیش روی فیلمسازان قمی باز کرده است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جشنواره فیلم اشراق فضای خوبی پیش روی فیلمسازان قمی برای ارائه آثار با کیفیت خود باز کرده است.

وحید فرجی با اشاره به مثبت ارزیابی کردن جشنواره اشراق، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از سال 1360 فعالیت های هنری خود را آغاز کرده است و حتی در آن زمان فیلم سینمایی بلند نیز ساخته بود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های مختلف هنری در سال های اخیر رونق خوبی به هنر استان قم بخشیده است، بیان کرد: جشنواره های اشراق در بخش های مختلف، جشنواره هنرهای آسمانی و جشنواره فیلم و تاتر استان قم باعث شده است تا هنرمندان قمی فرصت ارائه آثار خود را به جامعه هنری کشور پیدا کنند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در چند ماه آینده ظرفیت های خوبی به فضای هنری کشور اضافه خواهد شد، یادآور شد: با افتتاح تالار مرکزی شهر قم و اختصاص تالار شهید آوینی به جامعه هنری، فضای مناسبی در زمینه تاتر در استان قم ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط 800 صندلی سینما در استان قم در دو سینما فعالیت می کنند، گفت: با افتتاح سالن های سینمای کانون پرورش فکری و کودکان استان قم، سالن سینمای بازار شهر در پردیسان، سالن سینمای اریکه ملل ظرفیت های خوبی به عرصه سینمای قم اضافه خواهد شد.

طلاب کمک کنند تا هنر سالم بالنده تر شود

عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم اشراق گفت: انتظار ما این است که طلاب کمک کنند تا هنر سالم بالنده و هنر ناسالم حذف شود.

مجید رضابالا با بیان اینکه تصور من این است که طلاب  به سینما به عنوان یک کار فوق برنامه نگاه کنند، اظهار کرد: همانطور که در گذشته شعر یکی از دغدغه های طلاب بوده است و ما شاهد آثار خوبی در حوزه های علمیه بودیم، طلاب به سینما نیز همانند یک کار فوق برنامه نگاه کنند.

وی با بیان اینکه سینما احتیاج به تحمل رنج و تلاش بسیار زیادی دارد، بیان کرد: البته من معتقدم که هرکسی قصد دارد در حوزه دین فیلمسازی کند نیاز به استفاده از طلاب به عنوان کارشناسان امور دینی دارد ولی برخی موضوعات  عام از قبیل سبک زندگی نیاز نیست فقط طلاب برای فیلمسازی به آن ورود کنند.

عضو هیأت داوران سومین جشنواره فیلم اشراق  با بیان اینکه حوزه های علمیه یکی از پایه های فرهنگ دینی محسوب می شود، تصریح کرد: انتظار ما از طلاب این است که کمک کنند تا هنر سال بالنده و هنر ناسالم را ضعیف کنند.

وی  با بیان اینکه در طول تاریخ نوابغی در حوزه بودند که توانستند در چندین رشته تخصص لازم را پیدا کنند، یادآور شد: علامه طباطبایی یکی از نوابغی است که توانسته است در کنار تحصیل در حوزه خوشنویس  بنامی بود و حتی در معماری نیز تبحری داشت.

رضابالا  ادامه داد: ما اگر چنین نوابغی در حوزه داشته باشیم که بتوانند در چندین عرصه از جمله سینما فعالیت کنند استقبال می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جشنواره اشراق این فرصت را فراهم کرده است تا طلاب اثار خود را به معرض نمایش بگذارند، افزود: متاسفانه در بخش فیلمنامه استقبال خوبی نشده است و پتانسیلی که وجود دارد می طلبد تا آثار بیشتری در این بخش شرکت کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha