پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی مکارم درس خارج

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: راهپیمایی فردا به حسب ظاهر ساده است؛ اما بسیار مهم بوده و اعلام وفاداری به اسلام، نظام و کشور می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز  درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشتند: فردا روز 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب و روز جشن بزرگ ملت ایران است.

ایشان با بیان این مطلب که فردا همگان وظیفه دارند در این راهپیمایی شرکت کنند، ابراز داشتند: یکی از آقایان محترم دیشب به ما گفت: شما که پایتان درد می کند، چطور می خواهید در این راهپیمایی شرکت کنید؟ که به او پاسخ دادم ما که مردم را به حضور در این مراسمات دعوت می کنیم، خود نیز حضور می یابیم تا قول و فعل ما یکسان باشد.

*ملت ایران، مردمی خوب و باهوش هستند

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند دو برنامه مهم پیش روی ماست، خاطرنشان ساختند: خداوند متعال نعمت بزرگی همچون ملت خوب و باهوش به ما داده است که در زمان های مهم در صحنه حاضر شده و دست از انقلاب و نظام بر نمی دارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: هنگامی که برنامه های سرنوشت ساز برای کشور پیش آید، این مردم مشکلات را فراموش کرده و به خاطر اسلام، نظام و کشور به میدان آمده و دشمنان را ناامید می کنند.

*راهپیمایی 22 بهمن به ظاهر ساده است؛ اما بسیار مهم می باشد

این استاد درس خارج حوزه افزودند: راهپیمایی فردا به حسب ظاهر ساده است؛ اما بسیار مهم بوده و اعلام وفاداری به اسلام، نظام و کشور می باشد.

معظم له با بیان این مطلب که دشمنان خارجی از حضور ما در راهپیمایی مأیوس و دشمنان نفوذی داخلی از آن ناامید می شوند، اظهار داشتند: فردا خبرنگاران بسیاری از جای جای دنیا در این راهپیمایی حضور پیدا می کنند تا به ملت ها نشان دهند که چه مقدار از مردم ایران در این مراسم باشکوه شرکت می کنند و دشمن با همین حضورها برای خود برنامه ریزی کرده و روی آن حساب می کند.

ایشان با تأکید بر اینکه نباید کاری کنیم که دشمن شاد شود، ابراز داشتند: اگر می خواهیم فشارهای دشمنان کم شود، باید با حضور پررنگ در راهپیمایی نشان دهیم که فشارهای آنان در مسائل سرنوشت ساز کشور اثر ندارد.

*راهپیمایی و انتخابات آزمونی بزرگ برای وفاداری به اسلام و کشور است

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: راهپیمایی فردا و انتخابات 7 اسفند، آزمونی بزرگ برای وفاداری مردم به اسلام و نظام و کشور است که ان شاءالله همگان از آن سربلند و پیروز بیرون خواهند آمد.

*روایتی از امام حسن عسکری(علیه السلام)

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این روایت فرمودند: «کَفاکَ ادباً تَجنُّبُکَ ما تَکرهُ مِن غَیرکَ/ در مقام ادب همین بس که آنچه برای دیگران نمی پسندی، خود از آن دوری کنی».

ایشان ابراز داشتند: انسان حسی به نام حب ذات دارد که به سرنوشت، اموال، خانه، فرزند، دین، کشور و ... خود علاقه دارد که موجب حفظ و ترقی انسان خواهد شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: حب ذات موتوری است که چرخ های وجودی انسان را در مسیر پیشرفت و تکامل به حرکت در می آورد.

معظم له تصریح کردند: اگر کسی خود را دوست ندارد، از همه چیز رها می شود؛ ولی این حب ذات اگر افراطی شود، زیان های مهمی دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان بیان داشتند: اگر ما دوست داریم کسی به ناموس ما نگاه نکند، ما نیز نباید به ناموس دیگران نگاه کنیم و از این دست مسائل بسیار زیاد است که باید رعایت شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha