دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید امیر محمدی پور - اسلام آباد غرب

حوزه/ حجت الاسلام محمدی پور، عملیاتی سازی اقتصادی مقاومتی را لازمه خلق حماسه اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه امروز افراد دارای تمکن مالی، از احترام بیشتری برخوردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه ولی عصر (عج) کرمانشاه با تاکید بر ضروت عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: تمرکز بر الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و تبذیر لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی است.

امام جمعه اسلام آباد غرب ادامه داد: توجه به الگوهای دینی که بهترین نمونه آن خانواده امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) می باشند، بیانگر تأکید اسلام بر زندگی ساده و به دور از تجملات و اسراف است، بر این اساس مسلمانان باید در راستای هماهنگ سازی سطح زندگی اجتماعی خود با اقتصاد مقاومتی، فرهنگ صحیح اقتصاد اسلامی را توسعه دهند.

وی افزود: متأسفانه در عصر حاضر، فرهنگ منحط غربی در حال ترویج است و مردم به مصرف گرایی و توجه به مادیات تشویق می شوند، به طوری که افراد دارای تمکن مالی، از احترام بیشتری برخوردارند.

حجت الاسلام محمدی پور، مادیات را دلیلی بر برتری افراد ندانست و عنوان داشت: برتری افراد در نزد خداوند متعال به تقوای آنان بستگی دارد و مال و ثروت دنیوی مختص دنیا بوده و امتحانی از جانب خداوند است، پس افرادی که از تمکن مالی برخوردارند باید از این نعمت الهی در جهت جلب رضایت و توجه پروردگار بهره گرفته و ثروت خود را در راه خدمت رسانی و حل مشکلات مسلمانان بکار گیرند.

امام جمعه اسلام آباد غرب، ساده زیستی را از ویژگی های بارز ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین خواند و گفت: توجه بیش از حد به تعلقات دنیوی موجب انحراف انسان از مسیر اصلی بندگی شده و فرد را از توجه کامل به فرامین الهی باز می دارد.

حجت الاسلام محمدی پور در پایان خطاب به طلاب تصریح کرد: ولایت مداری و توجه به دستورات ولی فقیه یکی از مهم ترین امور در زمان حاضر است، طلاب باید راهنمای مردم به سوی نیکی ها و خیر دنیا و آخرت باشند و مسلمانان را از غرق شدن در لذات دنیوی و دوری از قرب الهی بر حذر دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha