شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به این که باید به مقوله پژوهش توجه ویژه ای شود، گفت: در برنامه ریزی های جدید برای حوزه های علمیه باید رویکرد جدیدی نسبت به پژوهش لحاظ شود و طلاب از ابتدا با مقدمات پژوهش آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امروز در مراسم اختامییه سومین جشنواره استانی علامه حلی که در تالار معلم همدان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری این جشنواره به صورت استانی باعث افختار حوزه های علمیه و شکوفایی استعدادهای طلاب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که در حوزه های علمیه باید به مقوله پژوهش توجه ویژه ای شود، خاطر نشان کرد: در برنامه ریزی های جدید برای حوزه های علمیه باید رویکرد جدیدی نسبت به پژوهش لحاظ شود و طلاب از ابتدا با مقدمات پژوهش آشنا شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه های علمیه به لحاظ پژوهشی، تصریح کرد: بسیاری از طلاب سطح سه آن گونه که باید و شاید در امر پژوهش مهارتی ندارند و این امر نشان دهنده ضرورت توجه بیش از پیش به این مسئله مهم در حوزه است.

مدیر حوزه علمیه همدان در ادامه افزود: پایان نامه و تحقیق از مسائلی است که طلاب سطح سه باید به راحتی توانایی نگارش آن را داشته باشند، اما چیزی که در حال حاضر مشهود است این است که بسیاری از طلاب در این زمینه توانایی لازم را ندارند

وی با اشاره به برنامه جدید آموزشی حوزه، یادآور شد: برنامه جدید آموزشی از سال گذشته به صورت آزمایشی در مدرسه علمیه زنگنه همدان شروع شده و در این برنامه مسئله پژوهش به عنوان امری محوری دیده شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی همدان افزود: در صورت موفقیت برنامه جدید آمورشی، سال آینده اجرای آن در سه مدرسه دیگر نیز آغاز می شود تا طلاب بتواند با رویکردی جدید به تحصیل، تحقیق و پژوهش بپردازد.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان تاکید کرد: باید سرعت بیشتری به برنامه های پژوهش درحوزه های علمیه داده شود و دلسوزان حوزه تمام توان خود را برای پژوهش به کار گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha