پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: اگر مدافعان حرم نباشند، دشمن به خاک کشور وارد می شود و دیگر نمی توان از اسلام و قرآن دم زد، زیر بنای همه امور امنیت و زیربنای امنیت، جهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، صبح امروز در دیدار جمعی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: امام زمان(عج) ذخیره الهی برای تحقق عدل و حکومت جهانی اسلام است.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: یکی از دستورات اسلام، جهاد است و در روایتی از امام علی(ع) آمده که جهاد بابی از ابواب بهشت است که مخصوص مجاهدین بوده و خواص اولیای الهی از آن وارد می شوند.

منتخب مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: جهاد در راه خدا سعادتی بزرگ است در قرآن کریم آیات متعددی برای جهاد وجود دارد که از آن جمله می توان به آیه 9 سوره تحریم ي"َا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ/ ای پيامبر با کفار و منافقان جهاد کن و بر آنها سخت بگير، جايگاهشان جهنم است که بد سرانجامی است"، اشاره کرد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در روایتی می فرماید "اگر می خواهید مورد عذاب الهی قرار نگیرید، استغفار را فراموش نکنید"، لذا انسان باید فرصت استغفار در ماه شعبان رااز دست ندهد چرا که استغفار با شرایط خود، گناهان انسان را شست و شو می دهد.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: همه غرائز بی حکمت در انسان قرار داده نشده که از جمله آنها غضب است که به وسیله آن و خشم از دشمنان، انسان از اسلام، نظام اسلامی و کیان خانواده خود حفاظت می کند.

وی تصریح کرد: انسان باید تمام حساب خود را برای خدا قرار دهد، امام علی(ع) در اکثر جنگ های صدر اسلام شرکت کرد و در عین حال شب ها با خداوند راز و نیاز می کرد و در برابر دشمنان تا پای جان می ایستاد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در پایان تصریح کرد: اگر مدافعان حرم نباشند، دشمن به خاک کشور وارد می شود و دیگر نمی توان از اسلام و قرآن دم زد، چرا که زیر بنای همه امور امنیت و زیربنای امنیت، جهاد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha