پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به مولفه های حوزه انقلابی، تصریح کرد: حوزه انقلابی باید در بینش یعنی راهبردها، در منش یعنی رفتار، خلق و خو و طراحی فرایندها و هم در کنش یعنی اقدام و عمل و برنامه ریزی و اجرا بتواند از اصول بنیادین مکتب اسلام دفاع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد، امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره استانی علامه حلی استان یزد، با یادآوری آرمان های امام خمینی(ره) در پیروزی و پیشبرد انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مسیر خود را طی کرد تا به پیروزی رسید.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه دنیای درست و آباد و نه آخرت درستی داشتیم و انقلاب به دنبال زیست نو و حیات جدید بود تا انسانی متعالی مبتنی بر اندیشه توحیدی در راستای کرامت انسان تربیت شود .

همه بخش های حوزه در اجرای پروژه انقلابی ماندن سهیم اند

وی با اشاره به تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه، ابراز داشت: انقلابی ماندن حوزه یعنی پایداری و صیانت و اصرار بر بینش، منش و کنش انقلابی است و در اجرای این پروژه بزرگ نباید کلی گویی کنیم، بلکه باید در هر کدام از بخش های حوزه، سهم خود را در اجرای آن معین کند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد تصریح کرد، حوزه انقلابی باید در بینش یعنی راهبردها، در منش یعنی رفتار، خلق و خو و طراحی فرایندها و هم در کنش یعنی اقدام و عمل و برنامه ریزی و اجرا بتواند از اصول بنیادین مکتب اسلام دفاع کند.

سه مأموریت مهم

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با برشمردن سه مأموریت اصلی و چهار کارکرد برای حوزه ها، گفت : اولین مأموریت ما فهم درست، منطقی و روزآمد دین با توجه به همه عناصر محیطی و مبتنی برمبانی با روش دقیق پژوهش به روش اجتهادی است و مأموریت دوم حوزه های علمیه، عرضه درست  دین، نشر و ارائه درست آن متناسب با سلایق مخاطبان و محیط های اجتماعی با روش حکیمانه، فصیحانه و بلیغ بیان می شود.

چهار کارکرد اصلی حوزه

وی، مأموریت سوم حوزه های علمیه را اقامه فرائض، شعائر و دفاع در راستای تحقق هنجارهای دینی عنوان کرد و افزود: این سه مأموریت در قالب چهار کارکرد آموزش، پژوهش و تحقیق، تبلیغ و تهذیب شکل می گیرد.

پژوهش، زیربنای حوزه انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین عماد به جایگاه پژوهش در انقلابی مانده حوزه اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهیم مسئله انقلابی ماندن حوزه های علیمه را پیگری کنیم، باید بستر آن را آماده کرد و راهی جز پژوهش وجود ندارد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در پایان، لازمه پژوهش در حوزه های علمیه را در گرو بحث آموزش دانست و گفت: پژوهش و تحقیق در حوزه، رابطه مستقیمی با آموزش دارد و هر چه آموزش دقیق تر باشد، پژوهش ها و تحقیقات وزانت علمی بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha