یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آئین افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه های قم

حوزه/ آئین افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه های قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آئین افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، صادقی استاندار قم، سقائیان نژاد شهردار قم، حجج اسلام والمسلمین دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و روحانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در محل دائمی نمایشگاه های قم برگزار شد.      

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دانشی در سخنانی با انتقاد از اینکه استان قم از فقدان یک محل دائمی برای نمایشگاه های فرهنگی رنج می برد، اظهار داشت:  مسئولان استانی و کشوری بر این مسئله اذعان دارند که قم به عنوان پایگاه فرهنگ دینی و مرکزیت حوزه های علمیه جهان تشیع مرکز معنوی جمهوری اسلامی است.

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در سخنانی با تاکید بر اینکه قرآن در جامعه اسلامی نباید کم فروغ باشد، تصریح کرد: تاکیداتی که مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی دارند، باید از دو میراث گران بهای نبی مکرم اسلام یعنی قرآن و عترت الهام گرفته شود.

همچنین سید مهدی میرصادقی استاندارقم نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ضیافت الهی به مردم شریف قم، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن است و برکات این ماه عزیز افضل بر ماه های دیگر است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن و عترت با توجه به جایگاه شهر کریمه اهلبیت(ع) باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم افزود: امیدواریم مردم و جوانان در فرصت مناسب از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند و بهره برداری لازم را داشته باشند.

سقائیان نژاد شهردار قم نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تمسک به قرآن و عترت به عنوان میراث ارزشمند نبی مکرم اسلام موجب حرکت در مسیر تکامل بندگی می شود، ابراز داشت: دستیابی به جایگاه بندگی فقط با پیروی از قرآن و عترت حاصل می شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی با هدف آشنایی نسل جوان با مبانی دینی و سیره ائمه معصومین(ع) صورت می گیرد.

شهردارقم افزود: در نمایشگاه های آینده باید از ظرفیت مفسران قرآن نیز برای شرح و تحلیل کتب قرآنی استفاده کرد.

خاطرنشان می شود علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت تا پانزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد به محل نمایشگاه دائمی استان قم واقع در انتهای خیابان خاکفرج مراجعه کنند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha