شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر ضرورت تکریم زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع)، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در نوبت خدمت در بارگاه منور رضوی قرار دارند، بنا داریم با بازنگری آئین نامه خدمت، شرایط خادمی را برای همه مشتاقان و آرزومندان فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، طی سخنانی در جمع خادمان آستان قدس رضوی، خدمت در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را موهبتی الهی و افتخاری بزرگ خواند و گفت: لازمه‌ خدمت در این آستان مقدس، عشق و دلدادگی به ساحت کبریایی حضرت رضا(ع) است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه زائران رضوی، شیعیان دلداده‌ای هستند که سختی راه را بر جان خریده و برای عرض ارادت به زیارت بارگاه حضرت شمس الشموس(ع) شتافته‌اند، خاطر نشان کرد: آنچه باید مد نظر باشد، این است که حضرت با چه احترام و رأفتی از میهمانان خانه‌شان پذیرایی می‌کردند؟ ما نیز باید به همان شکل پذیرای زائران و میهمانان بارگاه منور رضوی باشیم.

عشق و دلدادگی باید در خدمت عجین شود

وی، عشق و دلدادگی را عامل رفع سختی و خستگی امور دشوار برشمرد و عنوان کرد: بسیاری از امور اگر از سر دلدادگی نباشند، انجامشان سخت می شود و این موضوع نه تنها در امور دنیوی، که در اعمال عبادی نیز مطرح است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه 45 سوره بقره که در آن خداوند می فرماید «وَ إِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعينَ / نماز سخت است، مگر براي افراد خاشع»؛ افزود: صبح زود برای نماز برخاستن، روزه گرفتن در هوای گرم و تحمل تشنگی و گرسنگی، قطعاً دشوار است. اما اگر انسان خاشع شد و به عبادت عشق ورزید، آن گاه نه تنها نماز و روزه آسان می‌شود، بلکه لذت بخش نیز خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، خدمتگزاری صرف در حرم منور رضوی را از جمله امور دشوار ارزیابی و تصریح کرد: خدمت به خیل عظیم زائران با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف، آن هم با گستره عظیم و متنوعی از خدمات، بدون شک کاری دشوار است، اما زمانی این کار دشوار برای خادمان آسان و شیرین می‌شود که احساس کنند حضرت امام رضا علیه السلام گوشه چشم و عنایتی به آنها دارند. در این شرایط تمام خستگی‌ها جای خود را به شادی‌ها و لذت‌های معنوی می‌دهد.

بازنگری آئین نامه

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه از بازنگری آئین نامه خدمت در آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیش از 20 هزار نفر در نوبت خدمت در بارگاه منور رضوی قرار دارند، بنا داریم با بازنگری آئین نامه خدمت، شرایط خادمی را برای همه مشتاقان و آرزومندان فراهم آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان، لزوم‌ رعایت نظم در امور اجرایی حرم مطهر رضوی را یادآور شد و بر ضرورت رعایت انضباط کاری در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران تاکید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha