پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه رژیم آل سعود امتداد راهبردی نظام استکبار در منطقه است، تصریح کرد: امروز در جنگ یمن، جبهه مؤمنین در برابر استکبار قرار گرفته و آل سعود به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل با مردم یمن می جنگد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در دیدار جمعی از علمای یمن،  با اشاره به جنایات آل سعود، گفت: دخالت آمریکایی ها، مهم ترین علت اثبات استیصال آل سعود در برابر ملت بزرگ یمن است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دوستی و ارتباط مردم ایران و یمن ریشه در باورها و اعتقادات دو ملت دارد، اظهار کرد: باور به دین، قرآن کریم و اهل بیت اطهار(ع) منشأ اصلی ارتباط دو ملت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به مقاومت، ایستادگی و پایبندی مردم یمن به دین و ارزش ها، تصریح کرد: بدون تردید علما در این جریان سهم به سزایی دارند و این امر باعث مباهات و افتخار ملت های مسلمان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تلاش های استکبار جهانی و آل سعود برای اختلاف افکنی میان مردم یمن را یادآور شد و گفت: هوشیاری و بیداری علما که به حق روشن فکران واقعی جامعه بشری هستند، این نوید را داد که این گونه تلاش ها تأثیری در صفوف مردم یمن ایجاد نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه رژیم آل سعود امتداد راهبردی نظام استکبار در منطقه است، تصریح کرد: امروز در جنگ یمن، جبهه مؤمنین در برابر استکبار قرار گرفته و آل سعود به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل با مردم یمن می جنگد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این که رفتارهای آل سعود در این جنگ با هیچ یک از اصول بشری و آیات کلام الله مجید تطابق ندارد، اظهار کرد: آل سعود در هیچ یک از صحنه های مبارزه مسلمانان در فلسطین، مصر و ... حضور نداشته و امروز بر همگان ثابت شده است که نظام سعودی نقش مستکبران را در منطقه ایفا می کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که حمایت از مظلومین عالم، سیاست تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امام برزگوار ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر حمایت از قدس و فلسطین تاکید کردند و مقام معظم رهبری نیز این راهبرد را تداوم بخشیدند. امروز نیز با وجود اینکه بسیاری از تهدیدها به خاطر حمایت از فلسطین متوجه جمهوری اسلامی می شود، هیچ تغییری در این رویکرد ایجاد نشده است.

وی افزود: ما به حکم قرآن، رسول الله(ص) و ائمه(ع) و اولیاء دین، وظیفه الهی، شرعی و انقلابی خود می دانیم که تا آخرین نفس حامی مردم مسلمان و مقاوم یمن بمانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به توان محدود نظامی و تسلیحاتی یمنی ها، خاطر نشان کرد: از نظر ما همین امروز هم ملت یمن پیروز است، چراکه با وجود همه محدودیت ها نزدیک به یک و نیم سال در برابر ارتش متجاوز و مسلح سعودی ایستادگی کرده و آن ها را به سطوح آورده است.

تولیت آستان قدس رضوی شرایط کشورمان در دوره 8 سال جنگ تحمیلی را یادآور شد و گفت: در آن زمان اروپایی ها، آمریکا، صهیونیست ها و عواملشان در منطقه از جمله رژیم آل سعود همگی به حمایت از صدام آمده بودند، اما در نهایت ملت ایران به سربلندی و پیروزی رسید و لعنت ابدی برای صدام و صدامیان باقی ماند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تصریح کرد: براساس آیات کلام الله مجید، ایمان داریم که پیروزی قطعی و نهایی مردم یمن حتمی است و امیدواریم این امر هرچه زودتر حاصل شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha