پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 385853
۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی، آل سعود را مظهر اسلام آمریکایی عنوان و گفت: آنان برخلاف فرمایش قرآن عمل می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، در مراسم اختتامیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، آل سعود را مظهر اسلام امریکایی عنوان و اظهارداشت:  آنان برخلاف فرمایش قرآن، با بندگان و دلدادگان به خدا دشمنی می کنند.

وی تاثیر خواندن و قرائت قرآن برای رفتن به مقام والا و قرب الهی را زمان دانست که در عمل انسان جلوه کند.

حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی  گفت: برخی قرآن می خوانند اما با ملحدان و کفار دوست هستند و به قتل و کشتار علیه مسلمانان دست می زنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ریشه های داعش و القاعده که از سوی دیگران حمایت می شوند، تفکر وهابی دارند، نقش آل سعود  را امتداد راهبردی استکبار ی در منطقه دانست و تاکید کرد: آنان نه تنها به قرآن عمل نمی کنند بلکه در جبهه ضد آن صف آرایی کرده اند.

وی گفت: امروز ایران اسلامی، جریان اسلام ناب عقلانی و پرچمداری که اسلام اهل بیت(ع) است.

عضو خبرگان رهبری ، ایران را دارای یک دعوا و یک دعوت خطاب به جهانیان خواند و توضیح داد: دعوا  این است که اسلام و انقلاب ایران امتداد اسلام معرفی شده رسول خدا(ص) و جریان غدیر و دعوتش نیز نجات بشریت با نگاه به دین و اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی از آنچه در قرآن و عترت است کوچکترین فاصله ای را برای خود مجاز نمی داند، درباره اهمیت اطاعت از مقام معظم رهبری، اظهار داشت: هشدار رهبری مبتنی بر اصل جهاد کبیر است و پافشاری بر آنچه مبانی اسلام، ارزش ها و اسلام است، غرور و عزت آفرین می باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آنچه امروز ایران دارد، در پرتو عمل به قرآن، اطاعت از عترت و عمل به آموخته های بزرگان دین است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان همچنین در بخشی از سخانش نزول قرآن کریم را جلوه رحمانیت پروردگار دانست و گفت: این جلوه در ارتباط با انسانیت رقم می خورد و نگاه و تعریف قرآن کریم  با دیگر مکاتب تعریف متفاوتی است.

وی با بیان اینکه تعریف انسان قرآنی الانسان «حی متاله» می باشد ، ابراز داشت: آنچه می تواند انسانیت انسان را رقم بزند شکل و رنگ الهی بودن و خلیفه اللهی است.

عضو خبرگان رهبری افزد: کسی می توان مسجود ملائکه و خلیفه الله باشد که کار خدایی کند و از علم و عمل صالح بهره مند شود.

وی به آیه « فتبارک الله احسن الخالقین» اشاره و خاطر نشان کرد: وقتی انسان در لیله القدر راه صد ساله را می تواند طی کند که در پرتو آیات نورانی قرآن و نبی و ولی خدا باشد و گرنه برای هر کسی این امر تضمین نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha