سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان امام جمعه بابلسر

حوزه/ منبر و تبليغ در بهترين و اصولی‌ترين شكل آن يک فعاليت آموزشی است كه به منظور رشد دانش و آگاهی‌های سياسی، اجتماعی و فرهنگی، نشر ارزش‌ها و سجايای اخلاقی صورت می‌گيرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان، امروز در جمع تعدادی از مبلغان شهرستان بابلسر با بیان این‌که روحانیون مکلف به تبلیغ دین در جامعه هستند، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین برنامه‌ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است.

وی با اشاره به این که هر کسي مقصودي جز رضاي خداوند داشته باشد عملش ضايع مي‌شود، افزود: کسي که در کارهايش رضايت خداوند را در نظر داشته باشد، خداوند کاري مي‌کند که او از درون احساس بي‌نيازي کند.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: محتواي منبر بايد چکيده‌اي از اصول عقايد، اخلاق و احکام باشد و کسي که يک مطلب را در خودش هضم نکند، نمي‌تواند آن را براي ديگران بيان کند.

حجت الاسلام طلابیان افزود: اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمی نکند.

حجت الاسلام طلابیان خاطرنشان کرد: تبليغ در بهترين و اصولی‌ترين شكل آن يک فعاليت آموزشی است كه به منظور رشد دانش و آگاهی‌های سياسی، اجتماعی و فرهنگی، نشر ارزش‌ها و سجايای اخلاقی صورت می‌گيرد.

امام جمعه بابلسر تصریح کرد: در قرآن كريم برای تبليغ از كلمات ابلاغ، انذار، تبشير، هدايت، ارشاد، دعوت، امر به معروف و نهی از منكر استفاده شده كه هر يک به بعدی از ابعاد تبليغ اشاره دارد.

حجت الاسلام طلابیان، تقویت جایگاه نظام جمهوري اسلامي را مهم‌‌ترين وظيفه مبلغان ديني اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغان بايد با تشريح مسائل و احکام مورد نياز مردم، زمينه ارتقاي فرهنگ ديني و معرفتي آنان را فراهم کنند.

امام جمعه بابلسر، حضور روحانيت در مناطق مختلف به ويژه مناطق محروم و روستايي را بسيار مهم و اثرگذار دانست و گفت: خوشبختانه هر ساله شاهد استقبال بيشتر مردم از مبلغان هستيم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha