پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام دعایی عفاف و حجاب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دعائی در افتتاحیه دومین اجلاس ملی عفاف و حجاب، گفت: تربیت دو هزار کارشناس و مربی مهارت محور یکی از برنامه های جبهه فرهنگی عفاف و حجاب است که از شهریور ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن دعائی، صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین اجلاس ملی عفاف و حجاب، در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد،  اظهار داشت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری، تشکیل جبهه فرهنگی در مقابل جبهه فرهنگی سیاسی غرب است که این کار در عرصه عفاف و حجاب عملیاتی شده است.

وی بر ضرورت تبعیت از ولی فقیه تاکید و خاطر نشان کرد: باید در جبهه فرهنگی انقلاب، نهادسازی شبکه ای کرد، به طور مثال کانوان خبرنگاران، فیلم سازان، نویسندگان و... حجاب را تشکیل داد و برای انجام عملیات در این جبهه آماده بود.

رئیس موسسه مطالعات راهبردی علوم اسلامی با بیان اینکه کاستی ها و خطرهای اطراف مسئله عفاف و حجاب با برگزاری همایش ها برطرف نمی شود، ابراز داشت: این همایش به منظور وضعیت شناسی فرهنگی و با دقت در تحلیل عمیق علمی و پژوهشی، برگزار می شود تا آسیب ها، کمبودها و خلأها را بررسی و راهکار ها را به دست بیاوریم.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف، با اشاره به آیه « يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً/ ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [ روسری های بلند ] خود را بر خویش فروافکنند ، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است ( و اگر تا کنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند ) خداوند همواره آمرزنده رحیم است( احزاب/ 59)»، اظهار داشت: مستند به این صراحت خداوند متعال برای زندگی و پوشش عفیفانه گردهم جمع شده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین دعائی ادامه داد: تبیین نگاه جامع دین نسبت به عفاف با استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه، تدوین کتاب های پژوهشی و هنری و ارتباط با مبلغان و کارشناسان از جمله اهداف تشکیل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۳۰۱ موسسه عضو جبهه فرهنگی عفاف و حجاب شده اند و بالغ بر 10 هزار ظرفیت شناسایی شده است، ابراز داشت: تربیت دو هزار کارشناس مربی مهارت محور یکی از برنامه های این جبهه است که از شهریور ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha