پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وقف

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: ترویج فرهنگ وقف از مشکلات اقتصادی جامعه می کاهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان در بازدید از مساجد سطح شهرستان هرسین و دیدار با معاونت تبلیغ مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار داشت: انجام مطالعات و پیگیری در استان برای احداث، تعمیر و بازسازی مساجد در نقاط مختلف در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ابراز داشت: برنامه های فرهنگی و جذب جوانان به مساجد باید با قوت و جدیت بیشتری انجام شود تا شاهد پررنگ شدن نقش مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی در سطح جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه مساجد نقش بسزایی در ارتقاء و اعتلای سطح فرهنگی جامعه دارند، خاطرنشان ساخت: مساجد مرکز اجتماع مسلمانان و نشان دهنده وحدت و یکپاچگی آنها می باشند؛ برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی می تواند جامعه را از آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی دشمن مصون سازد.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف مشکلات اقتصادی جامعه را کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون مستقر در مساجد شیرینی وقف را به دیگران بشناسانند تا علاوه بر بُعد معنوی، مشکلات اقتصادی نیز در جامعه برطرف گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد: سبقت گرفتن اصحاب پیامبر(ص) در زمینه وقف موجب ماندگاری فرهنگ وقف در اسلام شد؛ ائمه اطهار (علیهم السلام) بهترین الگو در جهت معرفی و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه هستند.

وی در پایان اظهار داشت: طلاب و روحانیون با روحیه تبلیغی و جهادی مردم را به سمت مساجد و بقاع متبرکه متمایل ساخته تا با تقویت بعد اعتقادی افراد از دسیسه های دشمن در راستای تخریب ارزش های دینی و معنوی در کشور جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha