دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبلیغ

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با تاکید بر این که مبلغان باید عالم به زمانه باشند، تصریح کرد: طلاب جوان با ترسیم چشم انداز تبلیغی برای خود، از همان سال های اولیه طلبگی به تمرین تبلیغ دین در بین اقشار جامعه بپردازند.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با اشاره به این که مبلغان پرچمداران ارائه دانش قرآنی و فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه هستند، گفت: مبلغ موفق مبلغی است که نسبت به اوضاع و وقایع روز جامعه آگاهی و اشراف داشته باشد و با تجهیز خود به سلاح ایمان و علم، پاسخگوی سئوالات و شبهات دینی مخاطبان باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد تصریح کرد: اخلاق و رفتار یک مبلغ باید به گونه ای باشد که مردم او را به عنوان الگو و نماد دین و اخلاق در نظر بگیرند.

وی با بیان این که مبلغان باید علاوه بر تسلط بر آیات و روایات، اطلاعات عمومی و تاریخی نیز داشته باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که به وادی تبلیغ وارد می شوند باید قدر و جایگاه خود را بدانند و با انگیزه و بکارگیری راهبردهای تبلیغی به اقتضای جامعه مخاطب خود، تبلیغ نمایند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که مبلغان باید همانند طبیبان درد جامعه را دوا کنند، بیان داشت: مبلغان باید با احساس مسئوليت نسبت به دردها و آسیب های دینی و فرهنگی جامعه، گام بردارند و با مشاوره و تبلیغ در رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی ادامه داد: مبلغان باید در هر فرصتی نقش تبلیغی خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهند و با حضور در مساجد، هیئات مذهبی و محافل تبلیغی با ارتباط صمیمانه با قشر جوان، در جهت هدایت آنها تلاش کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با تاکید بر این که جوانان با تاثیر پذیری از اخلاق و رفتار دینی مبلغان جذب آموزه های دینی و محافل تبلیغی آنان می شوند، یادآور شد: الگو بودن مبلغان برای جوانان خروجی محورهای تبلیغی را در جامعه ارتقاء خواهد داد و جوانان بیشتر جذب مساجد خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان این که طلاب جوان نیز باید با حضور در بین جوانان و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ... رسالت تبلیغی خود را انجام دهند، افزود: طلاب جوان با ترسیم چشم انداز تبلیغی برای خود، از همان سال های اولیه طلبگی به تمرین تبلیغ دین در بین اقشار جامعه بپردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha