شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یمن

حوزه/ گرچه این روزها و شب ها، امت یمن بر اثر جنایات کم سابقه و بی شرمانه سعودی ها ، بیش از هر زمانی داغدار است اما بی گمان موسم پیروزی نهایی مردم مقاوم یمن علیه جبهه کفر آمریکایی و نفاق سعودی بسیار نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید مقاومت حرف اول و آخر را زد:" یمن همچون کربلاست" ؛ بی گمان این گفته ی نصرالله یک سخن صرفاً احساسی آن هم در اجتماع بزرگ عزاداران عاشورای حسینی در ضاحیه بیروت نبود، از این بابت که  قلب اعتقادی شیعه با عاشورا و کربلا گره خورده و این ارتباط هر چه بیشتر می شود، قوای محرکه مقاومت در برابر جور و ظلمِ یزیدیان زمانه که امروز در دستگاه شجره خبیثه آل سعود بیش از هر زمان دیگری نمایان شده ، افزون می گردد.

اتفاقاً در سخنان اخیر سید عبدالملک الحوثی ، رهبر جنبش انصارالله یمن نیز این حقیقت انکارناپذیر هویداست آن جا که بر دژخیمان سعودی و اربابان آمریکایی اش بانگ برآورد که "ما از آزادی و انسانیت و کرامت و عزت خویش دفاع می کنیم و هیچ گاه تسلیم نمی شویم چرا که حرکت ملت ما بر اساس نهضت ، اصول و آموزه های امام حسین (ع) است و ان شاءالله در این آزمون الهی سربلند خواهیم بود".

همان گونه که دبیرکل حزب الله لبنان اشاره داشته بازنگاهی به عمق قضایای یمن نشان می دهد که جنگ سران آل سعود علیه این کشور مظلوم صرفاً دارای اهداف سیاسی نیست ، بلکه بیش از آن حاکی از سطح کینه و انتقامی است که نظام سعودی در حق یمنی‌ها رواداشته است و به عبارت دیگر شاهد کینه جریان کثیف وهابیت علیه شیعه و محبان اهل بیت(ع) هستیم

از سویی نباید از یاد بُرد که به تعبیر امام راحل همه گرفتاری های ما زیر سر آمریکاست و شیطان بزرگ نیز این بار آتش بیار اصلی معرکه است و گرنه آل سعود را چه به جرأت حمله به دلاورمردان دیار اُویس قَرن؟!

به هر صورت آنچه مسلم است این که یمن در حال حاضر خط نخست جبهه مقاومت در برابر آمریکا به شمار می رود ، به طوری که حتی این مساله را می توان در آرایش نظامی ناوهای جنگی آمریکا اطراف یمن به خوبی درک کرد و به تحلیل چرایی آن پرداخت.

گرچه پنتاگون حمله ناجوانمردانه اخیر نظامیان آمریکایی به سواحل این کشور را با پُررویی هر چه تمام، دفاع از خود عنوان کرده، اما سردمداران کاخ سفید بد نیست بدانند که در صورت تداوم جنگ و گستاخی یانکی ها قتلگاه یمن به مراتب برایشان بدتر از ویتنام و افغانستان خواهد شد.

به هر صورت از نخستین روزهای سال گذشته که آل سعود در رجزخوانی دیوانه وار خود به یمن تجاوز نظامی کرد و به اسم ائتلاف فراگیر با چند دولت مرتجع عربی منطقه، جنگی نابرابر را علیه مردم مظلوم یمن به راه انداخت تا به امروز حدود 19 ماه می گذرد.

همان زمان شیوخ فاسد آل سعود ایران را به حمایت از حوثی ها متهم کرده و به اسم حمایت از منصور هادی ، رییس جمهور فراری یمن ، جنگی خانمان سوز را کلید زدند تا بیش از هر موقع دیگری در دهه دوم قرن بیست و یکم نشان دهند که نه تنها خادم الحرمین نیستند که در مقام جنایتکار جنگی خائن به حرم و حریم مسلمین اَند.

تنها چند روزی بیشتر از این تجاوز نمی گذشت که شیخ عبدالرحمن السدیس ،خطیب مسجد الحرام در اظهاراتی نابخردانه و البته توهم آمیز تجاوز عربستان به یمن را به حمله پیامبر به روم تشبیه کرد!

جالب این که این تجاوزگری آشکار آن قدر در نزد افکار عمومی جهان شوم و نادرست بود که حتی اتحادیه اروپا ولو در شکل ظاهر، با آن مخالفت کرد و تداوم آن را باعث بحرانی تر شدن وضعیت متلاطم منطقه خاورمیانه دانست.

تجاوز آل سعود که بی شک با چراغ سبز غربی ها و به خصوص ایالات متحده آمریکا صورت گرفته این روزها وارد فاز بی رحمانه تر خود شده و البته ملت یمن نشان داده که سر در برابر ظلم آشکار وهابیونِ مست از ثروت های بادآورده نفتی خم نمی کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در نهایت پوزه آل سعود را به خاک می مالد، کما این که در مقطع کنونی نیز نشانه هایی از این آبروریزی برای سران ریاض آشکار شده است.

آری! این وعده خداست که حق ماندنی و باطل رفتنی است و الیس الصبح بقریب!

سید محمد مهدی موسوی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha