جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام سجاد علیه السلام

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه تصریح کرد: امام سجاد(ع) با دعا و نیایش ، پرچم مبارزه با ظلم را پس از واقعه عاشورا همچنان برافراشته نگاه داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا فرهادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: بی شک هر کدام از امامان معصوم در موقعیت های مختلفی که از جهت تاریخی و اجتماعی قرار می گرفتند ، در آن اوضاع و احوال خاص زمانه خود به هدایت انسان ها و تقویت جبهه حق می پرداختند و دستاوردهای بسیاری این حرکت آن ها به همراه داشت.

وی افزود: از جمله در زمان حضرت سجاد(ع) ، ایشان با در نظر گرفتن اوضاع و احوال و وضعیت شیعه، تاکتیک ها و راهبردهایی را دنبال کردند که استعدادها و توانایی اعضای جبهه حق تقویت شده و در نهایت جبهه باطل برای مردم بیشتر و بهتر شناخته شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به شرایط بسیار دشوار زمان ایشان و فشار حکومت بنی امیه بر حضرت گفت: امام سجاد(ع) از طریق دعا و نیایش و نیز گریه بر مصایب سیدالشهدا(ع) هم عَلم و پرچم مقابله با ظلم را به نوعی افراشته نگاه داشتند و هم این که به تربیت نسلی پرداختند که برکات بیشترش را در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به نقش کلیدی حضرت زین العابدین (ع) در زنده نگاه داشتن حقیقت اسلام و شیعه پس از واقعه عاشورا ابراز داشت: جامعه در آن زمان کاملاً آمادگی شکل دیگر تبلیغ را نداشت ولی امام با درایت و تدبیر و ارتباط معنوی از بهترین زمان ها بهترین راهکار را برای آگاهی مردم به کار بردند و به ویژه شرایط فرهنگی پدید آوردند که به واسطه آن در زمان دو امام بعدی ، شاگردان زیادی تربیت و رشد یافتند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha