جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام سجاد علیه السلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین باتاکید بر مطالعه دقیق و همه جانبه زندگی امام سجاد (ع) گفت: ابعاد شخصیتی این امام همام تنها به راز و نیاز محدود نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، به تبیین ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار پرداخت وگفت: شخصیت امام چهارم شیعیان تنها به راز و نیاز محدود نمی شود بلکه  این امام بزرگوار دریایی از عرفان و معارف گوناگون هستند و می توان از جنبه های مختلف شخصیتی این امام بزرگوار درس های بسیاری آموخت.

وی افزود: حضرت امام سجاد (ع) که در واقعه کربلا حضور داشته و از نزدیک شاهد وقایع جانسوز روز عاشورا بوده اند، پس از این رویداد تلاش بسیاری را در روشنگری جامعه انجام داده و ماهیت نهضت حسینی را برای مردم تبیین کردند و نقش مهمی در نهادینه سازی معارف شیعه در جامعه بر عهده داشتند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به بذل و بخشش و سخاوتمندی حضرت امام سجاد (ع) پرداخت و بیان داشت: امام سجاد(ع)  زندگی تعداد زیادی از خانواده های مستمند را تأمین می کرد و هر شب به طور ناشناس به خانه ی آنان می رفت و تا وقتی که آن حضرت رحلت کرد، کسی نفهمید که زندگانی آنان را چه کسی تأمین می کند.

وی به نقش حضرت امام سجاد(ع) در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا اظهارکرد: امام چهارم با گریه بر شهیدان نینوا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره جانبازی آنان اهداف سالار شهیدان و یاران با وفایشان دنبال می‌کرد وظلمت حادثه کربلا و قیام جاودانه عاشورا به قدری دلخراش بود که شاهد آن مصیبت عظیم بودند وهیچگاه  آن را فراموش نکردند.

 وی ادامه داد: بزرگ مبلغ قیام عاشورا، حضرت امام سجاد(ع)  با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی به صحیفه سجادیه اشاره و عنوان داشت: صحیفه سجادیه کتابی است که در آن حدود 54 دعای حضرت امام سجاد (ع) که هرکدام محورهای مختلفی از زندگی را به انسان می آموزند، وجود دارد وچه خوب است که طلاب مدارس علمیه و مبلغین این دعاها را مطالعه کرده و نتایج آن را به مردم و جوانان تبیین نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha