جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دکتر پزشکیان

حوزه/ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تصریح بر این که تعامل مجلس و حوزه های علمیه نظام مند نیست، گفت: از ایده هایی که از سوی حوزه و یا نهادهای علمی و پژوهشی وابسته به حوزه ارائه شود، استقبال می کنیم اما در حال حاضر اطلاعات ما در این زمینه جسته و گریخته است.

دکتر مسعود پزشکیان با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، در خصوص تعامل بین مجلس با حوزه های علمیه و مراجع تقلید و علما، اظهار داشت: وقتی حرف از تعامل بین دو مجموعه به وجود می آید، باید هر کدام از آن مجموعه ها وظایف خود را در راستای آن تعامل مورد نظر انجام دهند.

وی افزود: در خصوص رابطه و تعامل ویژه مجلس و حوزه، باید اعتراف کرد که هنوز یک تعامل مطلوب وجود ندارد؛ البته همکاری هایی هست که خیلی نمی توان نام آن را تعامل مستمر گذاشت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل مطلوب مجلس با حوزه های علمیه و دنبال کردن دغدغه هایی که بزرگان آن از جمله مراجع تقلید و علما دارند، زمانی اتفاق خواهد افتاد که یک سیستم نظام مند و مشخصی وجود داشته باشد تا دیدگاه های حوزه و مراجع تقلید را تحلیل و بررسی و در نهایت آن دیدگاه ها را به مجلس ارائه کند تا بعد از بررسی و در صورت امکان تبدیل به قانون شود.

وی با بیان این که اطلاعات ما از ایده های مراکز حوزوی جسته و گریخته است، افزود: حقیقتا دیدگاه مجلس بر این است که نظرات حوزویان و علما مطرح شده و روی آن ایده ها و نظریات کار شود و ما بر این اساس از ایده هایی که از سوی خود حوزه و یا نهادهای علمی و پژوهشی وابسته به حوزه ارائه شود، استقبال می کنیم اما در حال حاضر اطلاعات ما در این زمینه جسته و گریخته است.

 پزشکیان در پاسخ به این سؤال که آیا مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در راستای انتقال ایده ها و نظریات حوزویان و علما و دسته بندی آنان برای ارائه به صحن مجلس شورای اسلامی موثر بوده است گفت: امیدواریم این مرکز نقش بهتر و اثرگذارتری در تعاملات مجلس و نخبگان حوزه داشته باشد.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha