جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
چهارمین همایش «لابی اسرائیل و سیاست آمریکایی» در واشنگتن

حوزه/سازمان آموزشی اعتماد آمریکا، ۲۴ مارس ۲۰۱۷ چهارمین همایش «لابی اسرائیل و سیاست آمریکایی» را به منظور به چالش کشیدن حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا از اسرائیل در واشنگتن دی سی برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهارمین همایش سالانه «لابی اسرائیل و سیاست آمریکایی»، 24 مارس 2017 در واشنگتن برگزار می‌شود.

سخنرانان کلیدی این همایش، حنان عشراوی، جان میرشایمر و ایلان پاپه می‌باشند.

سازمان آموزشی اعتماد آمریکا، ناشر گزارش واشنگتن در شرق خاورمیانه و موسسه تحقیقات سیاست خاورمیانه میزبان این همایش تاریخی در باشگاه خبرنگاران ملی واشنگتن دی.سی می‌باشد. موضوعات کلیدی مورد بحث در این همایش به شرح زیر می‌باشند:

* حمایت‌های بی‌قید و شرط دولت ایالات متحده آمریکا (وزارت خارجه و سازمان‌های جاسوسی)  از اسرائیل:

از سال 1948 کمک خارجی دولت آمریکا به اسرائیل بیش از هر کشور دیگری بوده است. در سال 2016 دولت آمریکا تعهد جدیدی برای پرداخت 38 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی امضاء کرد. آیا این کمک‌ها بی‌قید و شرط است؟ آیا آمریکا اهمیتی به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل و اقدامات نظامی این رژیم نداده و همچنان بی‌قید و شرط از این رژیم حمایت می‌کند؟

* برنامه‌های گسترده سازمان‌های لابی صهیونیستی در آمریکا:

سازمان‌های لابی صهیونیستی در آمریکا با تامین کمک‌های مالی میلیارد دلاری دارای معافیت مالیاتی، از مهاجرت یهودیان (به ویژه از از شوروی سابق) به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تامین بودجه برنامه سری سلاح هسته‌ای اسرائیل حمایت کرده‌اند. آیا این برنامه‌ها به منافع آمریکا آسیب نمی‌زند؟

* نظر مردم آمریکا درباره کمک آمریکا به اسرائیل و رفتار نامناسب این رژیم با مردم فلسطین چیست؟

آمارها نشان می‌دهد که دیدگاه‌های مردم آمریکا نسبت به اسرائیل روز به روز منفی‌تر می‌شود. فرای تغییر دیدگاه، عده زیادی از مردم آمریکا فعالانه علیه برنامه‌های اسرائیل وارد عمل شده‌اند. به طوری که در سطح توده مردم، دادگاه‌ها و سطوح بین‌المللی، طرح‌های لابی‌های اسرائیلی را به چالش کشیده و در مقابل آن ایستادگی می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha