پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مراجع و علما

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر توجه بیشتر به خانواده های شهدا گفتند: ما هم در گذشته و هم در آینده نیاز به شهدا داریم و مسئله شهدا تمام شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار رئیس بنیاد شهید کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،اظهارداشتند: فرهنگ شهادت کارساز و تاثیرگذار است و واقعا دشمنان از این فرهنگ و نام هراس دارند، هر چه مسئله شهید و شهادت را پررنگ کنیم  از نظر کیفی و  کمی آثار و برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

معظم له افزودند: رسیدگی به امور شهدا و مشکلات و دغدغه ی خانواده آنها باید از اولویت های بنیاد شهید قرار گیرد تا خانواده های معظم شهدا به آن شهیدی که دادند راضی باشند ما هم در گذشته نیازمند شهدا بودیم و هم فردا، مسأله ی شهدا تمام شدنی نیست، فرهنگ شهادت منهای اینکه شهیدی به میان بیاید به خودی خود کارساز و اثرگذار است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: امروز دشمنان از کلمه شهید و شهادت هراس دارند، لذا باید بحث شهید و شهادت که دارای ابعاد مختلفی است را تببین کرده و دستاوردهای آن را در جامعه نشر دهیم.

این مفسر قرآن کریم افزودند: باید کار گسترده ای در خصوص جمع آوری افکار شهدا، رجزهای ایشان و دست نوشته هایی که از آنان جا مانده است صورت گیرد و با جمع آوری آن و عرضه این محصول در سطح جامعه شاهد آثار و برکات ارزشمند آن باشیم.

معظم له ادامه دادند: اگر خط سیری شهدا و همچنین حاشیه های این عزیزان را از طریق وصایا، گفت وگو با خانواده شهدا و دوستان جمع آوری کرده و به صورت یک مجموعه درآوریم درواقع می توانیم خط سیر افکار شهدا را به نسل امروز منتقل کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان جمع آوری نظرات غیرمسلمین را درباره فرهنگ شهادت در اسلام را بسیار اثربخش توصیف کرد و گفتند: اگر در یک کار پژوهشی و تحقیقی بتوانیم نظرات افراد غیرمسلمان را در خصوص فلسفه شهادت، ایثار و مجاهدت جویا شویم و دریابیم نظرات غیرمسلمین در این خصوص چه می باشد، نه تنها نسبت به تبلیغ و ترویج این فرهنگ در عرصه بین الملل تلاش کرده ایم، بلکه در سطح داخلی آثار و برکات ارزشمندی را بر جای خواهد گذاشت.

ایشان رئیس بنیاد شهید را خطاب قرارداد و افزودند: غیر از توجه به متن شهید و شهادت باید حاشیه ها را مدنظر داشت، بنابراین به حداقل ها قناعت نکنید و مطمئن باشید اگر به حواشی زندگی و ابعاد شخصیتی شهدا بپردازیم نتایج مطلوبی را کسب خواهید کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه علما در گذشته در دو سطح کتاب می نوشتند، افزود: علما در گذشته تألیفات خود را به صورت فشرده و مفصل به جامعه علمی عرضه می کردند لذا شما برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت می توانید حتی با ارائه دو برگ از زندگانی شهدا و اندیشه های ایشان نقش موثری در هدایت افکار عمومی ایفا کنید.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha