جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری در پیامی به اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه علمیه اصفهان، تصریح کردند: قرآن تنها نجات بخش انسان از دل طوفان های سخت غفلت و ناآگاهی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، متن پیام حضرت آیت الله مظاهری، به اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه علمیه اصفهان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انّ الله سبحانه لم یعظ أحداً بمثل القرآن، فانّه حبل الله المتین، و سببه الأمین و فیه ربیع القلب و ینابیع العلم، و ما للقلب جلاء غیره؛ خداوند به هیچ چیز همانند قرآن موعظه و پند نفرموده، قرآن ریسمان محکم الهی است، قرآن بهار دل و سرچشمه علم است و چیزی مانند قرآن، قلب را جلا نمی دهد».

بی گمان قرآن حبل استوار الهی و وسیله امین و ایمنی بخش خداوند است که مایه بهار دلها و سرچشمه جوشان دانش‌ها است و برای قلب و ضمیر آدمیان جلایی جز قرآن نتوان یافت خصوصا در آن زمان که آگاهان و بیداردلان جای خود را به غافلان و تغافل کنندگان داده باشند، آری قرآن تنها نجات بخش انسان از دل طوفان های سخت غفلت و ناآگاهی است و اگر این کتاب جاودان الهی در کتاب عترت طاهره یعنی مفسران حقیقی آن قرار بگیرد بی شک امنیت فکری و نیز آرامش روحی و روانی آدمیان را تامین و تضمین خواهد ساخت.

هدف از برپایی همه برنامه های قرآنی نیز حرکت برای رسیدن به این قله امنیت و آرامش است و این دستاورد عظیم جز با تدبر در قرآن و عمل به تعلیمات حیات بخش آن بدست نخواهد آمد.

برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن طلاب عزیز حوزه علمیه اصفهان و خانواده های محترم آنان به امید و لطف خداوند تعالی زمینه و مقدمه ای برای نیل به این هدف عالی و متعالی خواهد بود.

لازم است ضمن تشکر از همه متصدیان و مشارکت کنندگان گرامی در این مسابقات یاد و نام امام راحل عظیم الشان و شهدای عالی قدر انقلاب اسلامی شکوهمند ایران را در ابن دهه فجر انقلاب گرامی بداریم که بی شک همه مجاهدت و همت بلند آنان به منظور بازگشت به قرآن و پیروی از تعالیم کتاب و سنت بود و ترویج قرآن و سایر ارزش های دینی در این زمان مرهون تلاش های افتخارآمیز و جانفشانی آن عزیزان است.

درود بی پایان بر ارواح مطهر همه آنان و سلام و صلوات خداوند بر پیشگاه مولای همگان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا که قرآن ناطق و احیاگر کتاب و سنت خواهد بود.

والسلام علیکم حسین المظاهری 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha