شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بحرین

حوزه/ اولین موج خیزش مدنی ملت بحرین، تداوم جنبش مردمی و انقلابی این کشور و موفقیت آن در حفظ روند و مسیر انقلاب از شش سال پیش را به نمایش گذاشت. فعالان این دستاورد ها را دلیلی بر شکست رژیم آل خلیفه در متوقف ساختن حرکت مردمی دانستند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اولین موج خیزش حق خواهی  مدنی ملت بحرین، تداوم جنبش مردمی و انقلابی این کشور و موفقیت آن در حفظ روند و مسیر انقلاب از شش سال پیش را به نمایش گذاشت. فعالان این دستاورد ها را دلیلی بر شکست رژیم آل خلیفه در متوقف ساختن حرکت مردمی دانستند و گفتند: رژیم با وجود اعزام نیروهای نظامی در سرتاسر کشور، یورش ها و بازداشت ها و شکنجه بازداشت شدگان طی سال های گذشته نتوانست  فعالیت های میدانی را متوقف سازد و انقلاب را از میان بردارد.

موج اول خیزش حق خواهی با تظاهرات و اعتراضات شهروندان خشمناک در سرتاسر مناطق و میدان های بحرین انجام گرفت و فعالین میدانی بر ابقای مظاهر انقلاب بحرین و انجام فعالیت های انقلابی متمرکز شده و اقدام به طبل زنی و خاموش کردن چراغ های بیرونی خانه ها کرده و  موانعی را در خیابان ها برای راه اندازی تجمع و ممانعت از هجوم خودرو های زره پوش جنگی  و خودروهای نظامی به تظاهرکنندگان و زیر گرفتن آن ها، نصب کردند.

این آمادگی زود هنگام نتایج خود را در لحظات اول نشان داد به گونه ای که شهروندان به شکل تظاهرات و راهپیمایی حرکت کرده و گروه های خود جوش برای بر افروختن آتش و بستن راه ها وارد عمل شدند. پیشتازان انقلابی در میدان شهرک "العوامیه" تجمع کرده و در تعبیر از تسلط بر میدان و عزم بر تداوم تظاهرات در مراحل بعدی از سری فعالیت های "مقاومت کن"، دعای فرج خواندند.

همزمانی که وزارت آموزش و پرورش رژیم آل خلیفه اعلام کرد که کلاس ها در تمام مدارس برقرار است، شاهدان عینی تاکید کردند که شمار زیادی از دانش آموزان در مدرسه حاضر نشدند و میزان حضور دانش آموزان در برخی مدارس به صفر رسید. فعالان تصریح کردند: برقراری کلاس ها در بیشتر مدارس و دانشگاه ها ممکن نیست؛ چرا که دانشجویان و دانش آموزان از دو روز پیش در فعالیت ها و تظاهرات شرکت کردند. همچنین تجمع و اعتصاب ها سرتاسر خیابان ها و راه ها را فراگرفت و مانع رفتن بسیاری به نهادها و مؤسسات آمورزشی شد.

با آغاز مراحل دیگر حق طلبی ، ناظران می گویند که حضور مردمی و فعالیت های انقلابی که در مرحله اول حق خواهی صورت گرفت، موفقیت آمیز بوده و شهروندان اعتراضات خود در نپذیرفتن اشغالگری رژیم آل سعود و آمادگی کامل خود را برای دفاع از آیت الله عیسی قاسم، اعلام کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha