پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین صفی خانی

حوزه/ معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان قزوین، با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، به ضرورت ترویج اندیشه های این عالم فیلسوف و دانشمند در جامعه پرداخت و گفت:  بعد از سالیان سال که از شهادت این مرد بزرگ (مرحوم شهید مطهّری) می‌گذرد، شخصیّت ایشان هنوز در جامعه‌ ما تفهیم نشده و بسیاری از ضرورت های مطالعه‌ آثار ایشان و آثاری که می‌تواند نقش مؤثری در آگاهی بخشی به جامعه ما داشته باشد، هنوز برای جامعه‌ تبیین نشده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین با بیان این که استاد شهید مطهری فیلسوف و اسطوره بزرگی است که جهان کمتر به خود دیده است، گفت: آثار و اندیشه های این فیلسوف بزرگ در هر عصر و زمان می تواند راهگشا بوده و بسیاری از آثار استاد شهید مطهری می تواند در مسیر توسعه و آبادانی و تحول در جامعه تاثیرگذار باشد؛ از این رو این تفکرات باید در میان نسل جوان تبیین و ترویج شود.

حجت الاسلام صفی خانی بیان داشت: در اندیشه شهید مطهری تمامی اجزای دین از جمله مبانی فلسفی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد؛ چیزی که امروزه به شدت به آن نیازمندیم.

وی در پایان از برگزاری مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه قزوین خبر داد واظهار داشت: مراسم تجلیل از خدمات ارزشمند اساتید حوزه علمیه قزوین در روز شنبه -16 اردیبهشت – راس ساعت 17 وبا حضور استاد ومفسر قرآن مجید حضرت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ودر شبستان مسجد النبی برگزارخواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha