پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با حجت الاسلام رییسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره پروژه نفوذ، گفت: نفوذ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بویژه نفوذ در عرصه فرهنگ و حوزه های علمیه از برنامه های اصلی دشمنان است و این مسائل باید مورد توجه اساتید بسیجی به عنوان مرزبانان نظام اسلامی و پاسداران اسلام ناب محمدی(ص) قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اعضای مجمع بسیج اساتید حوزه علمیه تهران شامگاه روز شنبه با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به اساتید بسیجی حوزه علمیه تهران، به ضرورت سازماندهی بسیج در سازمان های مختلف کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این سازماندهی سنت بسیار حسنه و کار ارزشمندی بود که توسط بسیج انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن روحیه بسیجی در جامعه، ادامه داد: خداوند متعال را بسیار شاکریم که در رأس نظام، رهبری فرزانه، بصیرت آفرین و با روحیه ای انقلابی داریم و خود ایشان هم فرمودند که من انقلابی ام. و امیدواریم تفکر و روحیه بسیجی رهبر معظم انقلاب در بین همه جوانان ما وجود داشته باشد و ارتقاء یابد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نمونه ای از روحیه واقعی بسیج را می توانیم در بین طلاب و روحانیون بسیجی ببینیم. زیرا بسیج طلاب و اساتید حوزوی اثرگذاری مهمی در ارتقاء بصیرت جامعه و هدایت فکری مردم دارند.

وی با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره پروژه نفوذ، گفت: نفوذ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بویژه نفوذ در عرصه فرهنگ و حوزه های علمیه از برنامه های اصلی دشمنان است و این مسائل باید مورد توجه اساتید بسیجی به عنوان مرزبانان نظام اسلامی و پاسداران اسلام ناب محمدی(ص) قرار بگیرد. از این رو برای مقابله با ترفندهای دشمنان، باید روش های نفوذ دشمن و راهکارهای مقابله با آن را شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بسیجیان را نمونه ای از روشنفکران واقعی دانست، و ابراز داشت: متاسفانه واژه روشنفکری در جامعه به معنای نادرست یعنی نزدیک شدن به غرب تلقی شده است، در حالی که معنای اصلی "روشنفکر" به هر صاحب قلم، صاحب سخن و صاحب دانشی که ضد غرب و ضد استعمار باشد، اطلاق می شود.

وی ادامه داد: بنابراین بسیجی نخبه، فرهیخته و روشنفکر یعنی آن بسیجی که در راه خدا سرش را می دهد، و شهید حججی نمونه ای از یک بسیجی روشنفکر و مخلص بود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به گسترش شبکه های مجازی در بین جوانان، عنوان داشت: در کنار این مسئله، متاسفانه شبکه های سنتی، واقعی و خدادادی یعنی مسجد، هیئات مذهبی و زیارت مورد غفلت مبلغین و آحاد جامعه قرار گرفته است. و باید نسبت به احیاء آن ها در بین جوانان اقدام کنیم.

وی افزود: شبکه اجتماعی مسجد که محورش عبادت و بندگی خداست، و در آن ارتباط مومنان با خدا پیوسته و وابسته است، ظرفیت بزرگی برای مبلغین و ائمه جماعات برای جذب جوانان به مساجد است، بر خلاف شبکه های مجازی که ارتباطات نادرستی بر آن حاکم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش زیارت در ارتقاء معنوی جوانان، گفت: زیارت انسان ساز است و دلیل هجمه های دشمنان و ایجاد شبهه درباره زیارت به همین جهت است.

وی افزود: دومین شبکه اجتماعی سنتی هیئات مذهبی هستند که پشتوانه امنیت اجتماعی کشورند و حضور جوانان در هیئات حضرت اباعبدالله(علیه السلام) سرمایه عظیمی برای ایران اسلامی محسوب می شود.

گفتنی است، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه و فرمانده بسیج اساتید حوزه های علمیه تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران، معاونین مرکز مدیریت حوزه تهران، و برخی مسئولان، مدیران، و اساتید مدارس علمیه استان تهران حضور داشتند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha