پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
استاد رشاد

حوزه/ رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اگر در حوزه طلاب را به سمت مسائل نیاز محور حرکت می دادیم و قطعا حرف اول را می توانستیم دربسیاری از مسائل بزنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، استاد علی اکبر رشاد عصر امروز در اختتامیه همایش ملی بررسی آرای تفسیری آیت الله معرفت که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی درقم برگزار شد  به شخصیت علامه معرفت(ره) اشاره کرد و گفت:بسیاری از حوزویان، شاگرد آن عالم ربانی بوده و از ایشان مباحث زیادی را فراگرفته اند و قبل ازاینکه از ایشان مباحث علمی یاد بگیریم ، عمل به دین و آموزه های معرفتی را فراگرفتیم.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: اساسا ایشان اهل عمل به دین بود و با رفتار خود همه را جذب دین می کرد و هرکسی با ایشان ارتباط داشت جذب رفتار و اخلاقشان می شد.

استاد حوزه عنوان کرد: آن عالم ربانی پدر شهید بود و از نادر کسانی است که ا زعمرخودپیشمان نشد و د رمقامات علمی درمسیری بود که ذره ای احساس پشیمانی نمی کرد و ذره ای در درون کبر و غرور نداشت و شاگردانی که همراه او بودند این مسائل راحس می کردند.

وی افزود: اگر مطلبی را ایشان می گفت وشاگردی انتقاد می کرد، اگردرست بود با فروتنی می پذیرفت و دارای حس حقیقت جویی فوق العاده بودو همین حس  موجب شدحقایق بیشتری ازقرآن بدست بیاورد.

استاد رشاد گفت: ایشان قادر بود بی طرف به  مسائل مواجه شود وکارهای بزرگی انجام دهد. فعالیت علمی ایشان نمونه از کار علمی برای دیگران است، چون به صورت منسجم درموضوعی که احساس می کردخلاء است و درشیعه مغفول مانده است و در حوزه اصلا به آن پرداخته نشد واردمی شد وعمری فعالیت کرد و باعث سربلند شدن شیعه شد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: فعالیت آیت الله معرفت از ایشان شخصیت بزرگ تاریخی ساخت، چون توانست نیاز روز را درست تشخیص دهد  و 4 دهه فعالیت جدی کند.

استاد حوزه عنوان کرد: اگر در حوزه طلاب را به سمت مسائل نیاز محور حرکت می دادیم و قطعا حرف اول را می تواستیم دربسیاری از مسائل بزنیم.

وی افزود: اگر چه الغدیرآبروی شیعه است، ولی فعالیت آیت الله معرفت هم در جای خود باعث آبروی شیعه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha