جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از انتقال سفارت آمریکا به قدس، گفت: افرادی که تا الان بی تفاوت بوده اند اکنون باید بدون هیچ بهانه ای به صحنه وارد شوند، چرا که مقاومت تنها راه پیروزی فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم، پیش از ظهر امروز در نشست «اتحادیه جهانی علمای مقاومت» که در حاشیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، در تهران برگزار شد، گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس و انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ انگیزه‌ای برای افرادی می‌شود که در حاشیه بودند، اما اکنون دیگر بدون هیچ بهانه باید به صحنه وارد شوند، چرا که مقاومت تنها راهکار پیروزی فلسطین است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف توسعه یافته است و این جریان به یک جریان مستقر مبدل شده است؛ امروزه دیگر شاهد آن هستیم که جبهه مقاومت در عرصه‌های مختلف مقابل توطئه‌های مختلف دشمن ایستادگی می‌کند.

وی تصریح کرد: آرمان فلسطین و موضوع حمله به مسجدالاقصی یکی از اولویت‌های مورد توجه است که علمای جهان اسلام باید با وحدت خود نسبت به این مباحث حساسیت لازم را داشته باشند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: دستاوردهای جبهه مقاومت در شرایط کنونی به خوبی قابل مشاهده است؛ این جبهه توانست تجربیات و امکانات را جمع کرده و در نتیجه توانسته در سال‌های  1993، 1996 و 2006 به پیروزی برسد.

شیخ نعیم قاسم گفت: اکنون پیروزی‌های جبهه مقاومت در دیگر کشورها نیز به خوبی قابل مشاهده است؛ جبهه مقاومت طی سال‌های اخیر قوی‌تر شده است و این جریان بعد از تشکیل حزب‌الله و رسیدن به پیروزی در عرصه نظامی، وارد عرصه سیاسی شده است.

وی تصریح کرد: باور داریم که اگر سیاست نباید مانعی برای مقاومت باشد؛ حزب الله در سال 2013 به صورت رسمی برای مقابله با تکفیری‌ها وارد صحنه شد و با یاری خداوند و با حمایت ایران اسلامی توانستیم در سال 2017 پیروزی بر داعش تکفیری را به عنوان دست‌پروده آمریکا و رژیم صهیونیستی رقم بزنیم.

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: پس از این جریان مبارک، ملت عراق نیز با حمایت علما به پا خواسته و حشدالشعبی شکل گرفت؛ این گروه توانست گروهک داعش را از عراق بیرون کند؛ در واقع غزه نیز بدون حمایت جبهه مقاومت به پیروزی نمی رسید.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: هر کشوری که به دنبال مقاومت باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد و هر پیروزی که در کشورهای مقاوم رقم زده شود سبب شادی همه کشورهای اسلامی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha