شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صیادی

حوزه/ استاد حوزه ودانشگاه گفت: انتخاب همسر یکی از مهمترین انتخاب انسان در طول زندگی است،،چرا که زن و مرد به طور مستقیم در آینده یکدیگر تاثیر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی صیادی امروز در جمع مشاورین حوزه علمیه قزوین، گفت: در انتخاب همسر در عین حال که نباید خیلی با وسواس عمل کرد، اما دقت، شناخت و تصمیم حساب شده و بالاخره انتخاب صحیح، از شرایط ضروری یک ازدواج موفق است.

وی افزود: با وجود این همه حکمت و معارف بی شمار الهی که از قرآن و احادیث اهل بیت(ع) سرچشمه گرفته، هنوز ما شاهد طلاق و اختلاف خانواده ها هستیم، این فرآیند بیانگر عدم توجه به معارف الهی است.

حجت الاسلام صیادی اظهار کرد:امروز بیشتر جوانان از طریق فضای مجازی در امر ازدواج آشنا می شوند که این مطلوب جامعه اسلامی نیست، چرا که بیشتر اختلافات زناشویی وازدواج از طریق همین فضای کنترل نشده مجازی صورت گرفته که باید خانواده ها نسبت به فرزندان خود کنترل بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد:  پدر و مادران و مشاوران باید بر اساس توصیه های قرآنی، روایات و سیره زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) جوانان را برای انتخاب شایسته همسر و مسئولیت پذیری در زندگی آماده کنند.

استاد حوزه ودانشگاه گفت: انتخاب همسر یکی از مهمترین انتخاب انسان در طول زندگی است، چرا که  زن و مرد به طور مستقیم در آینده یکدیگر تاثیر دارند.

حجت الاسلام صیادی تصریح کرد: دیدگاه اسلام در زمینه «کانون خانواده» و «سبک زندگی» با غرب تفاوت دارد، در مکتب تشیع خانواده زمینه ساز خداجویی، بنده پروری و اطاعت از فرامین الهی و اهل بیت(ع) است، لذا اولین معیار در انتخاب همسر باید جلب رضایت الهی باشد.

استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: مسئله ازدواج باید به یک گفتمان اصلی تبدیل شود و همه مراکز فرهنگی باید اهمیت ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

استاد حوزه ودانشگاه  آموزش مهارت های ارتباطی و حل اختلاف بویژه برای جوانان در قبل و آستانه ازدواج را یکی از راهکارهای محافظت در برابر آسیب های اجتماعی از جمله طلاق ذکر کرد و افزود: آموزش تربیت کنندگان از جمله والدین، مربیان، مشاوران و روحانیان در ارائه آموزش به فرزندان و جوانان تاثیر بسزایی در جلوگیری از بروز این آسیب ها دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha