شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محسنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز باید جوانان جامعه را به عقاید استدلالی منطبق بر وحی و عقل مجهز کنیم تا بتوانند در برابر هجمه‌های طاغوتی ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباس محسنی، امروز در نشست راهکارهای تبلیغ که با حضور اساتید مدارس علمیه و روحانیان در مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در مباحث تبلیغی افزون بر ارائه منظم معارف دینی باید تلاش کنیم تا یک نظام دینی را به مخاطب خود ارائه دهیم.

وی افزود: تبلیغ زمانی مؤثر است که بتواند تمام شئون زندگی انسان‌ها را بر مبنای معارف دینی به مخاطب خود معرفی کند و مردم دین را به‌صورت مؤثر و رشد دهنده در تمام ابعاد و زوایای زندگی خود حس کرده و اجرا کنند.

حجت‌الاسلام محسنی اضافه کرد: امروز باید جوانان جامعه را به عقاید استدلالی منطبق بر وحی و عقل مجهز کنیم تا بتوانند در برابر هجمه‌های طاغوتی که در قالب اثرهای هنری، شبهه‌های گوناگون اعتقادی و دیگر ابزارهای ارتباطی علیه ایمان جامعه تجمع کرده‌اند مقابله و ایستادگی کنند.

این استاد حوزه گفت: بر طبق آیه شریفه «فَمَنْ یکفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَک بِالْعُرْوَةِ الْوُثقی» مشخص است که باید ارائه مباحث دینی طی یک نظام‌واره اعتقادی شامل دشمن‌شناسی کامل و جامع، ایمان همه‌جانبه به خداوند تبارک و تعالی و نیز تبعیت از دستورات الهی صورت گیرد و درنهایت با بیان هدف از خلقت بتوان خود و جامعه را به‌صورت پویا و بانشاط در مسیر رشد و کمال هدایت کرد.

حجت‌الاسلام محسنی ادامه داد: وقتی مبلغ ما بتواند در یک قالب کاربردی رشد انسان و مباحث مربوط به آن‌که شامل هدف، راه، وسیله و موانع در مسیر رشد هست را به مخاطب خود ارائه کند، به دلیل اینکه انسان ذاتاً میل به برتر بودن دارد قطعاً اشتیاق پذیرش را در مخاطب ایجاد کرده است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه میل به بی‌نهایت در درون انسان‌ها است، اضافه کرد: فطرت انسان باعث می‌شود فرد در مسیر رشد و کمال تبعیت از اوامر و نواهی را با شوق و رغبت پذیرا باشد و این وظیفه مبلغ است که بتواند از این مسیر در هدایت جامعه به‌سوی سعادت و فلاح به آن‌ها کمک کند.

وی افزود: در ارائه معارف دینی باید دقت داشته باشیم که احکام، اخلاق و عقاید را به‌صورت یک بسته وابسته به هم که مکمل همدیگر هستند، ارائه کنیم تا بتوانیم رشد همه‌جانبه شخصیت دینی مخاطب را به‌صورت متوازن پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha