جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 887136
۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
شماره جدید

حوزه/ دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق شماره ۷۴، آذر و دی ۹۸، در حوزه اخلاق و سیره اهل بیت(ع) و مسائل تربیتی، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق شماره ۷۴، آذر و دی ۹۸، در حوزه اخلاق و سیره اهل بیت(ع) و مسائل تربیتی، منتشر شد، صاحب امتیاز دوماهنامه خُلُق، مؤسسه دارالهدی و مدیر مسئول، عبدالعلی حجتیان‌زاده است.

سخن نخست این دوماهنامه، به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا مجیری، سردبیر این نشریه با عنوان «یاد یاران» نگاشته شده است. «کلام راهبر» نیز به تبیین عناصر اصلی انقلاب اسلامی در سخنان مقام معظم رهبری پرداخته است. همچنین حکایتی از شهید دستغیب با عنوان «حکایت صاحب‌دلان؛ نماز، نماز، نماز» نقل شده است.

بیان یکی از سخنرانی‌های آیت‌الله ناصری با عنوان «جام سحر» در باب اهمیت و آثار سحرخیزی، سخنان حکیمانه از مرحوم سید احمد کربیلایی، مروری بر سخنان امام خمینی(ره) درباره فضیلت و آثار توکل، خاطره‌ای از شهید عباس بابایی، از دیگر مطالب مندرج در این شماره است.

حجت‌الاسلام مجید مهدیان نیز در یادداشتی، مروری بر زندگی‌نامه جناب علی‌بن یقطین با عنوان «کارگزار خدا» داشته و در ادامه این نشریه حکیمانه‌ای از آیت‌الله بهاءالدینی با عنوان «راز تأثیر عبادات» آمده است. شعری از ملامحسن فیض کاشانی، یادداشتی از حجت‌الاسلام عبدالعلی حجتیان‌زاده با موضوع «جوانمردان؛ عوامل رشد و الگو شدن اصحاب کهف» و حکیمانه‌ای از علامه حسن‌زاده آملی با عنوان «آب حیات»، مطالب دیگر این نشریه است.

در این شماره نشریه همچنین می‌توانید مروری بر برخی آداب ظاهری دعا، نوشته حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ترابی و گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه قم را بخوانید. در این شماره، مطلبی با عنوان «فقیه شفیع» از سوی طاهر محمودی‌نیا درج شده که به مروری بر زندگینامه میرزای قمی پرداخته است. در ادامه حکیمانه‌ای از حضرت امام خمینی (ره) با عنوان «توصیه استاد» آمده است.

نامه جناب ابوذر به حذیفةبن‌یمان و پاسخ آن با عنوان «نامه‌های دو برادر»، حکیمانه‌ای از آیت‌الله شاه‌آبادی با عنوان «اساس سلوک» و مروری بر ضرورت پرداختن به تهذیب نفس نوشته حجت‌الاسلام علی جان‌نثاریان با عنوان «مسیر رستگاری» را می‌توانید در این شماره نشریه خلق بخوانید.

در ادامه شماره ۷۴ دوماهنامه خلق، حکیمانه‌ای از مرحوم ملاحسینقلی همدانی با عنوان «دستور غذایی سالکان» و مطالبی همچون گامی در محاسبه نفس، نوشته حجت‌الاسلام حواد محدثی، دستورالعملی اخلاقی از مرحوم حسینقلی همدانی با عنوان «با ترک معاصی خوب است»، پرونده‌ای برای گام دوم انقلاب در اخلاق و یادداشت حجت‌الاسلام یاسر رضایی در باب هندسه اخلاق: بررسی جایگاه اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم، آمده است.

«انعکاس نور» عنوان مصاحبه‌ای مکتوب با اصغر طاهرزاده درباره تأثیر شخصیت اخلاقی امام خمینی (ره) بر اخلاق و معنویت جامعه است که در این شماره درج شده است. همچنین مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی درباره آسیب‌شناسی اخلاق بعد از انقلاب اسلامی با عنوان «آفتاب و سایه» و یادداشتی از حجت‌الاسلام محمد عمومی با عنوان «سیاست دینی و دین سیاسی» را می‌توانید در این شماره بخوانید.

حجت‌الاسلام محمد عالم‌زاده نوری در این نشریه به موضوع بیانیه گام دوم، اخلاق و معنویت اسلامی پرداخته و نوشتاری با عنوان «راه فتح‌الفتوح» را قلم زده است. غیرت عالمانه، غیرت علامه طهرانی بر عزت اسلام و مسلمین، گفتگو با حجت‌الاسلام میرباقری، معرفی نرم‌افزار گام دوم انقلاب، معرفی کتاب بیانیه گام دوم و یادداشتی از حجت‌الاسلام محمدتقی اسلامی با عنوان «انتخابات و اخلاق؛ آسیب‌ها و ارزش‌ها»، از دیگر مطالب مندرج در این شماره از نشریه خلق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha