سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست علمی دشمن شناسی

حوزه/ کارشناس قرآنی در نشست علمی دشمن شناسی در قرآن، گفت: دشمنان با هجوم به کشورهای مسلمانان به دنبال تضعیف قدرت اسلام و مسلمانان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم صادقی در نشست علمی پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با موضوع «دشمن شناسی در قرآن» که به صورت مجازی و با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن مؤمنان را از همنشینی و دوستی با کفار و منافقان بر حذر می دارد و هشدار می دهد که به جای مؤمنان با منافقان دوستی نکنند.

وی افزود: منافق کسی است که به جای دوستی با مؤمنان، با کافران دوست می شود، چون گمان می کند که سربلندی نزد آنان است، در حالی که جایگاه منافقان در قعر جهنم است.

خطر منافق از کافر بیشتر است

استاد حوزه خواهران ادامه داد: در قرآن کفار و منافقین کنار هم آورده شده اند، چرا که منافق هم‌ نوعی کافر محسوب می شود و حتی خطر منافق از کافر بیشتر است، چون کفرش پنهان و بسیار آسیب زننده‌تر است چرا که هم در پیروزی های مؤمنان و هم در پیروزی های کافران خود را شریک می داند و باری به هر جهت است.

صادقی تصریح کرد: خداوند ما را از دوستی با اهل کفر و نفاق بر حذر داشته است و ما نیز باید مراقب منافقانی باشیم که به دنبال دوستی با کفار و مخصوصا مذاکره با آمریکا هستند، چرا که خطری بس بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می شوند.

وی با یادآوری نقش آمریکا و استکبار جهانی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان، گفت: برخی نقشه‌های دشمنان در دهه های اخیر، برای اسلام زدایی و تضعیف قدرت مسلمانان شامل ایجاد تفرقه بین‏‎ ‎‏برادران اهل سنت و شیعه، هجوم به ایران به عنوان مرکز ثقل نهضت‏ اسلامی، نقشۀ عمیق و گستردۀ هجوم به لبنان و کشتار مسلمانان می‌شود.

کارشناس این نشست علمی پژوهشی افزود: نقشۀ آمریکا که به دست خبیث اسرائیل در‏‎ ‎‏جریان است، به بیروت و لبنان خلاصه نمی شود بلکه هدف آنان، اسلام در کشورهای اسلامی، خصوصاً منطقۀ خلیج فارس و حجاز‏‎ ‎‏مرکز(وحی الهی) است و ما معتقدیم خداوند هیچ‌گاه راهی برای تسلط کافران بر مؤمنان قرار نداده است و مؤمنان رستگارانند.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha