جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تقدیر

حوزه/ بانوان طلبه با درک شرایط فرهنگی و اجتماعی حضور فعالی در عرصه تبلیغ دینی برای گروه مخاطب دختران و زنان دارند که به دلیل موقعیت اجتماعی آنان کمتر به آنها پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مبلغان نمونه جامعه الزهرا علیهاالسلام در جلسه شورای اداری این موسسه مورد تشویق قرار گرفتند. با توجه به اهمیت تبلیغ به ویژه برای قشر بانوان و ناآشنا بودن مخاطبان با فضای تبلیغی یک بانوی طلبه، تجلیل شدگان در این مراسم برای آشنایی بیشتر معرفی می‌شوند. 

خانم رقیه درویشی با تحصیلات سطح ۳ تعلیم و تربیت، فعالیت تبلیغی خود را از اوایل سال۵۷ با سخنرانی علیه رژیم پهلوی در روستاها آغاز کرد و بعد از انقلاب با آموزش و پرورش، بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه تبلیغ دین همکاری کرد. وی از سال ۶۸ با بخش اعزام مبلغ جامعه الزهرا علیهاالسلام و دفتر تبلیغات اسلامی به همکاری پرداخت و تدریس در جامعه الزهرا علیهاالسلام، همکاری با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تدریس دردانشگاه‌ها و همکاری با خبرگزاری حوزه را از سال ۷۵ کلید زد که تاکنون ادامه دارد. استاد درویشی امسال و در شرایط کرونا برای۲۰ گروه در فضای مجازی به تبلیغ پرداخت و موضوعاتی چون تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام وسبک زندگی دینی را برای آنان تبیین کرد.

خانم فاطمه مجاهدی دارای مدرک سطح سه کلام گرایش مهدویت و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ است. وی در زمینه تبلیغ دینی با نهادهایی چون سپاه پاسداران، بنیاد فرهنگی مهدی موعود، پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی و مراکز نیکوکاری همکاری دارد و در اجرای طرح همیاری خانواده با ۳۵ خانواده آسیب‌دیده برای ترک اعتیاد و کاهش بزهکاری ارتباط مستقیم دارد. وی تبلیغ مجازی خود را با راه اندازی کانال دختران فاطمی و مادران فاطمی در ایتا با موضوع همسرداری و تربیت فرزند، گروه مجازی کلبه سبز با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و پاسخ به سوالات خانواده‌ها و گروه مروجین مهدویت آغاز کرده و با تولید محتوا در قالب‌های مختلف از جمله کلیپ‌های کوتاه به تبلیغ در این فضا می پردازد.

خانم اعظم رضایت، دانش‌آموخته سطح سه رشته تعلیم وتربیت و حافظ ۳ جزء از قرآن است. وی از سال۸۹ تبلیغ دین را از جامعه الزهرا علیهاالسلام آغاز کرد و ضمن همکاری با سازمان تبلیغات از سال۹۱  وارد عرصه تبلیغ دانش آموزی شد. وی که از سال ۹۶ مسئول اتاق فکر مرکز طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی است، سرگروه حلقه تربیتی گروه سنی نوجوان نیز هست و سابقه مربی‌گری در مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های کانون‌های مساجد و فعالیت تبلیغی در مدارس ابتدایی دوره دوم را نیز دارد. خانم رضایت سابقه فعالیت در بسیج هم دارد و در سالهای ۹۴ و ۹۷ به عنوان فرمانده برتر در سطح ناحیه انتخاب و سال۹۸ مربی برتر در سپاه قم شد.

وی در بخش تبلیغ مجازی با مدیریت کانال‌ها وگروه‌های مجازی پایگاه بسیج وگروه تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی به ایفای نقش می‌پردازد. او همچنین در کانال اشک و لبخند با ساخت و تدوین کلیپ‌های صوتی و ارائه محتوا فعالیت چشمگیری دارد.

آفرین قائمی دانش آموخته سطح ۳ فقه و اصول، سطح ۳ فلسفه و سطح ۴ اسلام‌شناسی از جامعه الزهرا علیهاالسلام و دارای دکترای اخلاق از دانشگاه باقر العلوم علیه‌السلام است. وی فعالیت تبلیغی خود را از سال ۶۳  آغاز کرد و از سال ۷۶ تدریس در جامعه الزهرا علیهاالسلام و دانشگاه‌های مختلف را به آن اضافه کرد. این مبلغ دینی از سال ۹۵ با تشکیل و عضویت در کانال‌ها و گروه‌های مختلف مجازی و نشر معارف اهل‌بیت علیه‌السلام پا به عرصه تبلیغ مجازی گذاشت.  

فاطمه پاک‌نیت، دانش‌آموخته سطح ۳ فقه و اصول جامعه الزهرا علیهاالسلام است. وی از سال ۹۰ تدریس فقه را در این موسسه آغاز کرد. خانم پاک‌نیت حضور چشمگیری در مدارس دخترانه دارد و ضمن اقامه نماز جماعت در مدارس، استاد نماز و مبلغ آموزش پرورش نیز هست و از سال ۹۳ مسئولیت مداحان خواهر استان را نیز به عهده دارد.

همکاری با کمیته امداد و مرکز نیکوکاری در مددرسانی به ۷۴ یتیم و بدسرپرست، تهیه جهیزیه، کمک به درمان، مسکن وکارآفرینی برای نیازمندان از عمده فعالیت‌های اوست. وی در زمینه تبلیغ مجازی با راه اندازی و اداره کانال نماز و سه گروه و یک کانال در جهت کمک به محرومین و تبلیغ معارف اسلامی فعالیت دارد.

خانم نرجس مجتبی زاده، فارغ‌التحصیل سطح دو جامعه الزهرا علیهاالسلام و مبلغ طرح شمیم دانش آموزی است. وی در مدارس ابتدایی به مدت ۵ سال فعالیت داشته و  مبلغ مؤسسه ریحانه النبی و حضرت خدیجه علیهاالسلام نیز هست.

همکاری با کانون  فرهنگی مساجد و مربی‌گری حلقه‌های معرفت و تهیه و طراحی مجموعه طرح درس برای مبلغین اعزامی به مدارس از طرف جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال  ۹۷ و تشکیل گروه مجازی تفسیر و ۱۲ کانال در مدارس با۲۵۰ نفر عضو فعال از دیگر فعالیت‌های تبلیغی وی است.

خانم زهرا فیروزبخش از دیگر مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام است که ازسال ۷۸ تاکنون درشهرهای مختلف ایران و در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس به تبلیغ و ترویج دین مشغول است.

برگزاری کارگاه‌های مختلف باتوجه به آسیب‌شناسی منطقه تبلیغی، کارشناس تعلیم وتربیت حوزه بسیج، سرمربی برتر طرح صالحین و تشکیل گروه شجره طیبه صالحین با ۹۵ عضو وگروه قرارگاه سایبری با۳۲۰ عضو فعال از اقدامات دیگر وی می‌باشد.

خانم مطهره سادات حسینیان دانش‌آموخته سطح۳ تفسیر علوم قرآنی جامعه الزهرا و حافظ کل قرآن، دارای مدرک دکترای فیزیک اتمی مولکولی دانشگاه صنعتی کرمان، عضو پیوسته انجمن فیزیک ایران، مولف کتاب «نانو ذرات طلا» و «مقدماتی بر پلاسمونیک» و نیز کتاب «چشم نگران؛ مقدمه‌ای بر عرفان مهدویت» و دارای ۶ مقاله به زبان انگلیسی و ۱۸ مقاله به زبان فارسی در رشته تحصیلی دانشگاهی است.

وی از سال ۱۳۹۳ تاکنون به عنوان مبلغ فعال جامعه الزهرا (س) در کاشان فعالیت فرهنگی و تبلیغی دارد. به مدت ۴ سال مدیر دارالقرآن بسیج دانشگاه الزهرا(س) و به مدت ۸ سال مربی حفظ قرآن اوقاف بوده است. وی عضو پیوسته شورای کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی کرمان و سرپرست کانون سفیر ولایت کاشان و مربی حلقه صالحین پایگاه ام الائمه بسیج کاشان بوده و در ۴۰ مدرسه کاشان به عنوان مبلغ فعال حضور دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ سخنرانی ارائه کرده است. خانم حسینیان با تشکیل ۵ کانال با عنوان ترنم حضور، ترک گناه و ظهور، زمینه سازان ظهور، ام الائمه و کانال دانش‌آموزی شهید ابراهیم هادی به تبلیغ در فضای مجازی برای طیف‌ها و گروه‌های مختلف مخاطبان مشغول است.

خانم ملیحه رضایی دانش‌آموخته سطح سه رشته فلسفه و کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه و مبلغ طرح شمیم دانش‌آموزی است. او سابقه ۲۰ ساله در فعالیت تبلیغی در مدارس قم و شهرهای مختلف در قالب طرح‌های امین و شمیم دانش‌آموزی دارد. همچنین با گروه مستبصرین در منطقه مرزی جاسک همکاری دارد و در پایگاه‌های بسیج با برگزاری دوره های مختلف امر به معروف و نهی از منکر و دشمن شناسی به دانش‌افزایی بسیجیان در این زمینه کمک می‌کند.

وی فعالیت تبلیغی در فضای مجازی هم دارد و در گروه‌های محتواهای دینی را در قالب‌های مختلف تهیه و منتشر می کند تا با جذاب‌سازی محتواها تاثیرگذاری کارش را افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha