جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محرم 99

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس گفت: حفظ جان واجب است و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) هم ضروری است، پس باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مشکلی پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی، ظهر امروز در نشست رسانه ای که به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه ۴۰ سالگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستیم، اظهار داشت: ۴۰ سال پیش این نهاد به دستور امام راحل (ره) ایجاد شد.

وی با طرح این سوال که ضرورت تشکیل یا ادامه حیات این شورا چه بود؟، اضافه کرد: انقلاب اسلامی در زمان جنگ سرد روی داد و دنیا به این نتیجه رسیده بود برای به دست گرفتن مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه باید از جنگ سرد استفاده کند، در آن زمان کشورهای اسلامی یک وضعیت مناسبی نداشتند و رژیم صهیونیستی توانسته بود جای پای خود را در خاورمیانه محکم کند و به دنبال استحاله فرهنگی بود و سیستم امپریالیستی غرب و سوسیالیستی شرق در برابر خاورمیانه سکوت کرده بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فرهنگی دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروز بعد از ۴۲ سال می گویند این انقلاب به وجود آمد که انقلاب اقتصادی بوده است، باید ببنیم که وضعیت تاثیر پذیری فرهنگی از انقلاب در دنیا چیست؟ حتی از لحاظ اقتصادی باید دید چه خدماتی نظام اسلامی در بحث محرومیت زدایی داشته است.

وی به وظایف شورای هماهنگی اشاره کرد و بیان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات وظیفه داشت تا چهره منافقین را به جامعه نشان دهد، در زمان جنگ هم این نهاد اثرگذاری زیادی داشت و یکی دیگر از وظایف این نهاد، یادآوری ایام الله است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازماندهی، نظارت، مدیریت و هماهنگی برای برگزاری برنامه های دینی و ملی در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: اجرای برنامه ها وظیفه ما نبوده بلکه وظیفه دیگر سازمان ها است.

وی در خصوص تامین اعتبار نیز گفت: ما هیچ ردیف اعتباری نداریم، ولی دولت اگر می خواهد پولی به ما بدهد، از فصل «پنج» کمک هایی را می کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه سخنان خود در خصوص برگزاری و اهمیت مراسم عزاداری محرم خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع برگزاری دهه محرم برکسی پوشیده نیست، همچنین فقه ما نیز معتقد است که حفظ جان از واجبات است، مقام معظم رهبری هم در این مورد تاکید داشتند، امروز در زمان بحران باید مدیریت شکل گیرد و با رعایت فاصله در مساجد و حسینیه ها عزاداری را انجام دهیم.

وی در پایان ابراز کرد: شاید بتوان برنامه های دیگری هم تنظیم کرد که حتی خروجی آن تاثیرگذارتر باشد، حفظ جان واجب است و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) هم ضروری است پس باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مشکلی پیش نیاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha