جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 913343
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
آفریقا امروز

حوزه/ برنامه این هفته «آفریقای امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی درخصوص بحران سیاسی در کشور آفریقایی مالی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در برنامه «آفریقا امروز» با اشاره به لغو نتیجه بعضی حوزه‌های رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی ماه مارس در مالی به نفع حزب رئیس جمهور از سوی دادگاه قانون اساسی این کشور، اعتراضات مردمی صورت گرفته در پی این اقدام را مورد نقد و تبادل نظر قرار می دهد.

این برنامه ضمن اشاره به درخواست معترضان مبنی بر استعفای کیتا رئیس جمهور مالی به دلیل ناکامی وی در حل مشکلات امنیتی و اقتصادی به گفت و گو پیرامون میانجی گری رییس جمهور نیجریه بین کیتا، رهبر معترضان، فعالان جامعه مدنی و سایر ذی نفعان در این مساله برای حل و فصل بحران پیش آمده خواهد پرداخت.

این برنامه همچنین با نگاهی به احتمال سرایت اعتراضات به سایر کشورهای ناراضی منطقه، مسایلی همچون خروج کنترل بسیاری از مناطق مالی از دست دولت به دلیل درگیری های مسلحانه از سال ۲۰۱۲، راهکارهای دستیابی به تفاهم دوستانه بین رهبران مخالفان و دولت مالی و تاثیر این بحران بر اوضاع امنیتی شکننده شمال مالی را مورد واکاوی قرار خواهد داد.

بخش دوم این برنامه به بررسی اوضاع سیاسی و اقتصادی موزامبیک و صدمات ناشی از حضور داعش در این کشور اختصاص دارد.

در این زمینه با مروری بر جایگاه موزامبیک در بین ۱۰ کشور اول صاحب نفت مایع در دنیا و برخورداری از منابع فراوان گاز طبیعی، بحث و گفت و گو پیرامون دلایل عدم توانایی این کشور برای بهره برداری از این ثروت هنگفت و تداوم حملات داعش به منابع غنی نفتی در استان کابو دلگادو در سه سال اخیر و کشته شدن بیش از ۷۰۰ نفر از مردم منطقه صورت می گیرد.

سرمایه گذاری عظیم غول های نفتی آمریکایی، اروپایی و چینی در این منطقه، بی نصیب ماندن مردم از این سرمایه گذاری ها و فقر و بیکاری گسترده در موزامبیک از دیگر محورهای مورد بحث در این مورد خواهد بود.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha