سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تودیع و معارفه مدرسه علمیه محمودیه شیراز

حوزه/ مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه محمودیه شیراز با حضور حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین  محمد استوار میمندی عصر امروز در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه محمودیه شیراز که در مسجد حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، وجود سید علاءالدین حسین(ع) را نعمتی برای مردم شیراز و فارس دانست و اظهار داشت: طلبگی خود را مدیون این آقای بزرگوار هستم، اوایل ورود به حوزه از حضرت خواستم موانع را برطرف کند، اکنون الحمدلله لطف خدا و عنایت سید علاءالدین حسین(ع) ما را در مسیر خدمت‌گزاری به مذهب قرارداد و امروز جهت عرض تبریک میلاد پدر بزرگوارشان خدمت ایشان آمدیم.

وی در ادامه اضافه کرد: همه ما مدیون امام موسی بن جعفر(ع) هستیم، امامی که نه‌تنها خود ایشان بلکه همه فرزندانشان مایه برکت برای جامعه بوده اند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در خصوص جایگاه تفقه در دین تصریح کرد: مراد از تفقه اعم از فقه اکبر، اصغر و اوسط است یعنی در دین‌شناسی امام موسی بن جعفر(ع) امر به انجام می‌کنند که دین خدا را بشناسید، چرا که فقیه و دین‌شناس شدن کلید بصیرت است و عبادت به سبب او کمال پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر کسی فقیه شد به معنای واقعی خدا در همین دنیا به او عزت می‌دهد و عزت اخروی هم پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار همچنین بابیان اینکه طبق روایت امام کاظم علیه السلام، فضل فقیه بر عابد یعنی کسی که وقت فارغی از خود را برای عبادت به درگاه خدا می‌گذارد مثل خورشید نسبت به ستارگان است خاطرنشان کرد: خداوند راضی به عمل کسی که متفقه در دین نشود نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های جهادی طلاب در ایام کرونایی پرداخت و بیان داشت: با پیگیری‌هایی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت انجام دادند که از آبروی خود برای این کار مایه گذاشتند کار تغسیل و اموات کرونایی که یک واجب کفایی است توسط طلاب جهادی از ۲۰ فروردین آغازشده و تاکنون نیز ادامه دارد، همینطور تفقه در دین نیز واجب کفایی است که طلاب با ورود به حوزه علمیه در مسیر انجام دادن آن قرار می گیرند.

خاطرنشان می شود، در این جلسه حجت الاسلام حسن زاده مدیر اسبق مدرسه علمیه فیروزآباد به عنوان مدیر جدید مدرسه محمودیه معارفه شد.

پیش از این نیز حجت الاسلام فیروز اردکانی یک سال عهده دار سرپرستی مدرسه علمیه محمودیه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha