سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بر تعظیم شعائر دینی، غدیری، عاشورایی و حماسی تاکید کرد و گفت: باید این شعائر ارزشمند در جامعه تبلیغ، تبیین و نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امروز در یازدهمین همایش سیره علوی در ارتباط ویدیوکنفراسی با این همایش که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: شاخص مسلمان بودن ادعای مسلمانی نیست بلکه فرد مسلمان سالم است و سلامت در زبان و زندگی او نمود و جریان دارد .

وی با اشاره به اینکه نهج البلاغه سراسر حکمت و نجات بخش برای رشد و سعادت انسان است، افزود: براساس حکمت، تقوای الهی موجب حفظ دنیا و آخرت، دین و اخلاق و سلامتی بدن است که این فرهنگ غنی و شایسته احترام و پیروی است.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: براساس فرمایشات امام علی(ع) برای داشتن بدنی سالم انسان باید کار و فعالیتی که برای سلامتی و بدنش مضر است را انجام ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: نشر ویروس ها و بیماری ها، ابتلا و صدمه زدن به محیط زیست از دیدگاه دینی و شرعی مورد نکوهش است و انسان باید مراقب سلامتی بدن و محیط زیست اطرافش باشد و صدمه ای برای بدن خود و محیط اطراف خود ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه در سیره امام علی (ع) فقر و پریشانی بلا است گفت: جامعه علوی به دور از فقر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه بیماری بدن و تن و جسم بدتر از فقر است، بیان داشت: فرد بیمار نمی تواند تصمیم گیری درستی داشته باشد و لذا باید از تن و روح خود مراقبت کنیم و آنها را سالم و سلامت نگه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان بر تعظیم شعائر دینی، غدیری، عاشورایی و حماسی تاکید و خاطرنشان کرد: باید این شعائر ارزشمند در جامعه تبلیغ، تبیین و نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha