جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تبیین و تشریح اخلاق و سیره علوی در جامعه، موجب بقا و سلامت جوامع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در یازدهمین همایش سیره علوی که به صورت برخط در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه باید اخلاق و سیره مولای متقیان امام علی(ع) در همه زمینه ها برای همگان الگو قرار گیرد، اظهار داشت: با پیاده نمودن سیره امام علی(ع) می توان از بسیاری مشکلات موجود در جامعه جلوگیری کرد چرا که سیره امیرمؤمنان علی(ع) نجات بخش از مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه سیره امام علی(ع) سیره ای گره گشا و نجات بخش در همه ابعاد سیاسی، حکومتی و اجتماعی است افزود: سیره آن امام همام سیره گفتار حق و تجلی آن همراه با تعصب داشتن برای سیرت نیکو است.

امام جمعه خرم آباد و رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان لرستان با بیان اینکه با عمل به سیره علوی و تجمیع گفتار آن امام همام سعادت جامعه در همه ابعاد تضمین و هموار خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمسک به اخلاق علوی در محورهای مختلفی تنیده شده است که عمل به آن می تواند آرامش جسمی و روحی را برای انسان به ارمغان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: بینش، ارزش، گرایش، روش، کنش و گویش ها ۶ مؤلفه اخلاق مداری سیره امام علی(ع) است که عمل و پیاده کردن این رفتار و کنش موجب اصلاح بنیادی جوامع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در نظام اخلاقی امام علی(ع) یاد مرگ بسیار تأکید شده است، گفت: یاد مرگ در نظام اخلاقی مولای متقیان امام علی(ع) می تواند موجب مزین شدن به صفات نیکو شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: در بعد کنش، رفتار فرد در جامعه نقش اساسی دارد و در بعد گویش، نوع کلام نمودی از رفتار فرد در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: انسان همانطور که می فهمد همان گونه هم زندگی خواهد کرد، لذا انسان در بعد ارزش نیز باید احترام و کرامت خود را حفظ کند که عامل زشتی در جامعه نباشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته نتایج خوبی از همایش های سیره علوی در استان استخراج و تبیین شده است، گفت: امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت سلامتی هموطنان این همایش بدون حضور پژوهشگران و تنها به صورت آنلاین و برخط با ارائه مقالات به دبیرخانه همایش برگزار شده است که نتایج آن نیز برای پیشبرد و تبیین سیره علوی در جامعه ارائه و تشریح خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha