پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آفریقا امروز

حوزه/ سندرم آلبونیسم(زالی) و مشکلات مبتلایان به این بیماری در آفریقا در برنامه این هفته «آفریقا امروز» Africa Today در شبکه پرس تی وی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با اشاره به احتمال زیاد تولد با سندرم آلبونیسم در آفریقا که نسبت آن یک در ۴ هزار در مقابل یک در ۲۰ هزار است به نقد و بررسی عدم پذیرش زال ها از سوی جامعه آفریقا و شانس کم برای زندگی عادی و کسب موفقیت، اعمال تبعیض های مختلف نسبت به آنها، جادوگر قلمداد شدن آنها و به فروش رسیدن قسمت هایی از بدنشان می پردازد.

در این برنامه با مروری بر گزارش آژانس سازمان ملل متحد مبنی بر فروش جسد انسانی توسط شکارچیان آلبینو تا ۷۵ هزار دلار در سال ۲۰۱۶، بحث و بررسی پیرامون برخی مشکلات افراد مبتلا به آلبونیسم (زالی) در آفریقا از جمله احتمال زیاد ابتلا به سرطان و بیماری های پوستی، مرگ و میر اغلب مبتلایان تا قبل از رسیدن به سن چهل سالگی و خدمات درمانی بسیار کم برای این بیماری صورت می گیرد.

این برنامه همچنین طی گفت و گو با دکتر سید ناصر عمادی پزشک ایرانی و از اعضای پزشکان بدون مرز ضمن بررسی بیماری آلبونیسم به تشریح خدمات وی برای درمان بیماران پوستی در آفریقا، درمان بیماران اچ آی وی در کنیا و نامگذاری چندین بیمارستان در کشورهای مختلف آفریقا به نام وی به پاس خدمات ارزنده خواهد پرداخت.

بخش دوم این برنامه نیز به واکاوی نابرابری های کشاورزی در آفریقا اختصاص دارد.

در این خصوص با اشاره به اینکه کشاورزی بخش قابل توجهی از اقتصاد تمام کشورهای آفریقایی را تشکیل می دهد به گفت و گو پیرامون سهم و تاثیر این بخش در ریشه کن کردن فقر و گرسنگی، تقویت تجارت و سرمایه گذاری داخل آفریقا، تقویت سریع صنعت و متنوع سازی اقتصادی می پردازد.

سهم بالای زنان در رشد و توسعه کشاورزی آفریقا، بهبود بهره وری و درآمد زنان کشاورز برای کاهش فقر در آفریقا و غفلت از آموزش مردان در بخش کشاورزی از جمله محورهای مورد بحث در این زمینه است.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha