پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/برگزاری دوره مشاوره بالینی با حضور اساتید و طلاب کردستانی در مدرسه علمیه قروه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهکام گفت: بخش اعظمی از مشکلات بیماران کرونایی مشکلات روحی و روانی می باشد، لذا بخشی از مرگ و میرها به دلیل ترس های شدید و ناامیدی بیش از حد است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: در حوزه علمیه قم ستادی به نام «ستاد مواجهه با بحران ها» تشکیل شده که این ستاد دارای کمیته های متعدد است که یکی از آنها کمیته ای است تحت عنوان کمیته مشاوره و روان شناسی.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا برنامه ای جهادی را در قم آغاز کردیم تا طلابی که دارای تخصص روانشناسی هستند وارد بیمارستان ها شوند و بیماران کرونایی را در بحث روحی و فشارهای روانی کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام بیان کرد: بخش اعظمی از مشکلات بیماران کرونایی مشکلات روحی و روانی می باشد، لذا تعدادی از مرگ و میرها بخاطر ترس های شدید و ناامیدی بیش از حد است.

وی ادامه داد: این موفقیت در قم، تهران و اهواز و چند استان دیگر حاصل شد؛ ما نیروهایی در آنجا داشتیم که طلبه و روانشناس بودند و از آنها استفاده کردیم و کار به نحو احسن انجام شد.

این استاد روانشناسی تصریح کرد: در ادامه به این نتیجه رسیدم و از سوی حوزه علمیه ماموریت یافتیم که در استان های مختلف از طلاب مستعد، خوش فکر و خوش بیان و با ارتباط خوب استفاده کنیم و آنها را آموزش دهیم تا بتوانند این نقش مشاوره رواشناختی معنوی را در بیمارستان های هر استان اجرا کنند و طبیعتا در چندین استان انجام دادیم و در استان کردستان هم به دعوت حوزه علمیه این استان کار را شروع کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام بیان داشت: این کلاسها در ۲ دوره برگزار می شود که دوره اول طی امروز و فردا صورت می گیرد و یکی را هفته آینده برگزار می کنیم و در حدود ۳۰ ساعت برای دوستان بحث و آموزش در نظر گرفته ایم، بحث هایی ماننده مشاوره بحران، مدیریت استرس، بحث امیدواری، بحث ارتباط موثر، بحث آشنایی با اصطلاحات بیمارستان.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در دوره بعدی که هفته بعدی برگزار می شود، پروتکل های درمانی که ما درباره تاب آوری و مدیریت اضطراب مرگ و افزایش امیدواری و سخت رویی است را به عزیزان آموزش می دهیم و با این آموزش ها دوستان وارد بیمارستان ها می شوند و پس از کارورزی کار مشاوره را شروع خواهند کرد. و با مدیریتی که در استان وجود دارد در طول هفته ها و ماه های آینده اکثر بیمارستان های استان را پوشش می دهند و سعی می کنند که به همه عزیزان کرونایی کمک کرده و مسائل روانشناختی آنها را حل کنند.

وی عنوان کرد: اساتید و طلابی که در این دوره آموزشی شرکت کرده اند، گواهینامه دوره دریافت می کنند و این مدرک برای حضور در این فعالیت جهادی تخصصی که کار روان شناختی است، صادر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام در پایان سخنان خود گفت: همه عزیزان با لباس کامل بهداشتی و با کارت شناسایی که دارای عکس معمم است و نشان دهنده یاور سلامت می باشد وارد بیمارستان ها می شوند و کار خودشان را آغاز می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha