جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته کتاب و کتابخوانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: هر گاه جهل و بی خبری جامعه را از پای درآورده و یا شبهه ای، ذهن انسان را فلج کند، مطالعه و کتابخوانی، موجب از بین بردن آفت ِجهل و اطمینان قلوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، خانم ام لیلا عباسی در نشستی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، با اشاره به دیدگاه اسلام در مورد کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: در عظمت و اهمیت کتابخوانی همین بس که خداوند به قلم و به آنچه می نویسد قسم یاد کرده و نیز معجزه پیامبر اکرم(ص) را کتاب قرار داده است.

وی، کتاب را در بردارنده اندیشه ها و امانت دار عقلانیت و خردورزی دانست و افزود: کتاب، حافظ اندیشه های والا و بسان باران رحمتی است که هر انسان تشنه ای را سیراب می کند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان، خاطرنشان کرد: هرگاه جهل و بی خبری جامعه را از پای درآورده و یا شبهه ای ذهن انسان را فلج کند، مطالعه و کتابخوانی، موجب اطمینان قلوب و از بین بردن آفت ِجهل خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است؛ لذا، نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

وی در پایان، با اشاره به اینکه مطالعه مقوله قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد، خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا و اهمیت قرنطینه خانگی، فرصتی برای افزایش مطالعه در جامعه ایجاد کرده است، لذا باید علاوه بر استفاده فردی از این فرصت ها، در راستای فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی در خانواده ها تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha