پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی ، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد خواستار قطع وابستگی بودجه به نفت شد و گفت: منابع تأمین بودجه باید واقع بینانه باشد، زیرا منابعی که غیر واقعی هستند به جز کسری بودجه، افزایش تورم و بی ثباتی در قیمت ارز و ارزش پول ملی چیز دیگری را در پی نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اظهار داشت: متأسفانه ما این روزها تقابل دولت با مجلس و همچنین موضع گیری های نامناسبی را نسبت به سیاست های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می شود، شاهد هستیم و  دولت اگر این رویه را ادامه دهد هم در مقابل جمهوریت کشور و هم در مقابل اسلامیت ایستادگی کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت در جریان بودجه هماهنگی لازم را با مجلس داشته باشد و از دیگر سو نیز  مجلس همکاری لازم با دولت را مورد توجه قرار دهد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد توصیه کرد: منابع تأمین بودجه باید واقع بینانه باشد، زیرا  منابعی که غیرواقعی هستند به جز کسری بودجه، افزایش تورم و بی ثباتی در قیمت ارز و ارزش پول ملی چیز دیگری را در پی نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: بودجه باید در راستای تقویت پول ملی، تأمین مایحتاج و معیشت مردم باشد و  به ویژه قشرهای محروم را در اولویت قرار دهد.

وی تأکید کرد: ضروری است همچنان که سیاست های کلی نظام ایجاب می کند وابستگی به نفت روز به روز کمتر شود و به نظر می رسد در شرایط حاضر در مقایسه با بودجه سال قبل 130 درصد افزایش وابستگی به فروش نفت و خام فروشی محصولات نفتی داریم که این موضوع باید با نگاه دقیق اصلاح شود.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد هشدار داد: مجلس نیز باید نسبت به ابعاد مختلف بودجه نظارت تام داشته باشد تا آن بخش از بودجه های جاری که به صورت حقوق های نجومی و پول های غیرقابل کنترل در اختیار برخی از مسئولان قرار می گیرد با نظارت دقیق و کار کارشناسی در مسیر مناسبی قرار گرفته و این رویه های غلط از میان برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha