دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهدی نجم - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام نجم گفت: هفته پژوهش فرصتی است مغتنم، برای بزرگداشت جایگاه رفیع پژوهش و پاسداشت منزلت علما و پژوهشگران و معرفی دستاوردهای تحقیقاتی و گفتگو درباره آسیب‌ها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های نظام پژوهش در حوزه و بازخوانی راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌ها و اقدامات.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، در پیامی به مناسبت هفته پژوهش تأکید کرد: هفته پژوهش فرصتی است مغتنم، برای بزرگداشت جایگاه رفیع پژوهش و پاسداشت منزلت علما و پژوهشگران و معرفی دستاوردهای تحقیقاتی و گفتگو درباره آسیب‌ها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های نظام پژوهش در حوزه و بازخوانی راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌ها و اقدامات.

متن پیام مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما باید تحقیق را، که حقاً و بدون شک باید پژوهش و تحقیق مورد توجه و اهتمام بیشتری قرار بگیرد، در کشور اولاً با توجه به نیازهای آن، هدفدار کنیم؛ یعنی ببینیم واقعاً کشور به چه احتیاج دارد و پژوهشها را در جهت نیازهای کشور قرار بدهیم. مقام معظم رهبری (مدّظلّه العالی)

خوانش یک هفته در سال، به نام هفته‌ی پژوهش، نشانگر اهمیت والای این مقوله‌ی گران سنگ و نقش مهم و تأثیرگذار آن در همه ی عرصه‌های علمی و عملی است.

هفته پژوهش فرصتی است مغتنم، برای بزرگداشت جایگاه رفیع پژوهش و پاسداشت منزلت علما و پژوهشگران و معرفی دستاوردهای تحقیقاتی و گفتگو درباره آسیب‌ها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های نظام پژوهش در حوزه و بازخوانی راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌ها و اقدامات.

بی شک رسالت عظیم حوزه‌های علمیه، اقامه دین و اعتلای کلمه توحید بر پایه قرآن، سنت نبوی و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است.

تحقق این رسالت، نیازمند نظام علمی‌پژوهشی پویا، پاسخ‌گو، الهام‌بخش، جامع نگر، هم افزا، هم گرا، کارآمد، اثربخش، پیشگام و مرجع در تولید و گسترش علوم اسلامی و ‌انسانی است.

به همین مناسبت اینجانب همراه با تقدیر از فعالیت‌های پژوهشی مجموعۀ حوزه علمیه خواهران استان سمنان، به سهم خود فرارسیدن هفته پژوهش را به همه مدیران، برنامه ریزان، دست اندر کاران امر پژوهش، پژوهشگران و صاحب نظران ارجمند تبریک گفته و از خداوند منان برای ایشان عزت و سلامت همراه با سعادت و سربلندی آرزومندم.

ومن الله التوفیق

مهدی نجم

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha