دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین

حوزه/ امام جمعه هرسین گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا، شیوه خدمت پرستاران شباهت بیشتری به روحیه ایثارگری حضرت زینب(س) پیدا کرد که با رسیدگی خود به بیماران در اوج مصیبت های عظیم عاشورا، از خود گذشتگی را معنا کردند.

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: فرشتگان سلامت در همه حال خدمتگزار بیماران بوده، اما در یکسال گذشته با شیوع ویروس کرونا  حماسه آفریدند و باید قدردان آنها باشیم.

امام جمعه هرسین ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا، شیوه خدمت پرستاران شباهت بیشتری به روحیه ایثارگری حضرت زینب(س) پیدا کرد که با رسیدگی خود به بیماران در اوج مصیبت های عظیم عاشورا، از خود گذشتگی را معنا کردند.

وی تصریح کرد: عقیلۀ بنی هاشم(س) گذشته از پرستاری بیماران و زخمی های واقعه جانسوز عاشورا، در برابر کفر و انحراف ایستاد و رسالتش را انجام داد. خطبه خوانی دختر امیرالمومنین(ع) در برابر حاکمان ظلم و زور که ماهیت پلید آنها را افشا کرد، درس عبرتی برای ماست که در مقابل ناتوی فرهنگی دشمنان به تکلیف عمل کنیم.

حجت الاسلام اجرایی ادامه داد: حضرت زینب(س) هیچگاه داغ مصیبت عزیزانش او را از انجام رسالت، به جا آوردن عبادات و حتی خواندن نماز شب دور نکرد، از همه مهمتر تبعیت از امام زمان خویش در منظر او اهمیتش بر همگان آشکار شد.

وی در پایان گفت: پرستاران باید از صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) در این ایام سخت کرونایی درس بگیرند. آحاد جامعه اسلامی هم هرگز زحمات و خدمات بی شائبه آنها را فراموش نمی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha