پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن زاده آملی

رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه در پیام های جداگانه ای، ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در پیام های جداگانه ای، ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تشییع و تدفین علامه حسن زاده آملی اعلام شد + فیلم

متن پیام تسلیت رئیس جمهور:

بسم الله الرحمن الرحیم
إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن‌زاده آملی طاب ثراه، موجب اندوه و تاثر خاطر گردید.

این اندیشمند متبحر و جامع نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

مقام والای علمی، پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا، اخلاص، اخلاق و تهذیب نفس، سلوک عرفانی و تعهد انقلابی و اجتماعی، از ویژگی‌های متمایز و ماندگار این چهره فرهیخته بود که باقیات صالحات ارزشمندی برای ایشان است.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) را مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

متن پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً

درگذشت عالم ربانی مصباح الهدایة نجم الدین علامۀ ذوالفنون یگانۀ آسمان حکمت و غریق دریای حقیقت، آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی، موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

علامه حسن‌زاده یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه و جامع علوم و معارف بود که گنجینۀ حکمت بزرگانی همچون علامه طباطبایی (اعلی الله مقامه) در سینۀ ایشان جا داشت؛ ایشان که در سلوک الی الله و وقوف بر اسرار عالم هستی مقامی بی‌بدیل یافته بود، عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم و دانش بی‌پایاب خویش، جان‌های آگاه و جویای حقیقت را از دریای معارف الهی سیراب کرد. فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به خصوص حوزه‌های علمیۀ جهان اسلام به معنای واقعی کلمه جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است.

اینجانب این ضایعۀ مؤلمه را خدمت، ولی الله الاعظم قطب عالم امکان حضرت صاحب‌الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (دامت برکاته)، مراجع معزّز و گرانقدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان و دوستداران ایشان، ملت مؤمن ایران اسلامی و بیت معظّم و مکرّم آن علّامۀ ذوالفنون تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای ایشان علوّ درجات و حشر با اولیاء الله را مسئلت می‌کنم.

محمدباقرقالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

عروج ملکوتی عبد صالح خدا، عالم عامل و عارف واصل و علامه ذوالفنون، حضرت آیت‌الله العظمی حسن‌زاده آملی موجب تأسف و تأثر عمیق همه دوستداران علم و فضل شد.

آن شخصیت برجسته در طول عمر شریف خویش علاوه بر پاسداری‌ و ترویج معارف حقه شیعه و مکتب اهل بیت (ع)، تدریس و نگارش آثار ماندگار در زمینه فلسفه، عرفان، هیات، ریاضی، نجوم و ادبیات فارسی و عربی و تفسیر و حاشیه‌نگاری بر مهم‌ترین کتب بزرگان فقه، عرفان و فلسفه، شاگردان بسیاری را نیز در این حوزه‌ها پرورش داد و همواره از پیشگامان دفاع از مبانی نظامی اسلامی و همراه امام(ره) و رهبری معظم انقلاب بودند؛ عاشَ سعیداً و ماتَ سَعیداً

اینجانب، ضمن تسلیت و تعزیت فقدان آن عالم ربانی و متفکر ارجمند به مقام معظم رهبری و بیت شریف آن فقید سعید و همچنین دوستان و شاگردان ایشان در حوزه‌های علمیه و آحاد ملت به ویژه مردم شریف آمل، برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha