جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: از دولت سیزدهم درخواست داریم که در قانون بانک‌ها به ویژه در بخش تسهیلات، بازنگری داشته باشد، چرا که وام‌هایی که امروز به مردم از سوی این بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود هیچ تفاوتی با ربا ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: با وجود آنکه اسلام نگاه ویژه‌ای به طبیعت و محیط زیست دارد، اما با این حال افرادی هستند که در حال تخریب محیط زیست می‌باشند و لذا باید تاکید کرد که این این عمل با مبانی دینی منافات دارد.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه این روزها گرد و غبار استان‌های غربی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است، یادآور شد: لازم است برای از بین بردن این پدیده خطرناک و آزاردهنده فکری اساسی توسط مسئولان اندیشیده شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در چنین روزهایی بود که رزمندگان اسلام بعد از مدت‌ها توانستند خرمشهر را از دست دشمن بعثی آزاد کنند و این پیروزی برای جهانیان حامل پیام‌های بسیاری بود.

وی عنوان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در قانون اساسی به رعایت موازین اسلامی در عملکرد بانک‌ها تاکید شده است، اما در عمل دیده می‌شود که تسهیلات و وام‌های بانک‌ها و موسسات مالی با نرخ بالای ۱۸ درصد به شهروندان ارائه می‌شود که این امر با اصول دین هیچ تطبیقی ندارد.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: از دولت سیزدهم درخواست داریم که در قانون بانک‌ها به ویژه در بخش تسهیلات، بازنگری داشته باشد، چرا که وام‌هایی که امروز به مردم از سوی این بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود هیچ تفاوتی با ربا ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha